Man vet att man är mamma när…

Lista lånad från Miss Joi med bloggen Just another bebisblogg, som ofta har den här typen av mitt-i-prick-listor.

Man vet att man är mamma när…

  • man tycker det är behändigt att sova med smink. Jobbigt att tvätta bort på kvällen för då blir man pigg och görsmidigt att bara förbättra på morgonen.
  • man har gula fläckar på armarna och man vet inte om det är matpuré eller bajs.
  • man tycker det är egentid att åka och storhandla på ICA.
  • man kan byta bajsblöja när man sitter och äter och inte bli äcklad.
  • man handlar på ICA och kommer på sig själv med att stå och vyssja med kundvagnen.
  • man nynnar på “Nyss så mötte jag en krokodil” eller “klappa händerna när du är riktigt glad” fast man inte har bebis med sig.
  • man har blivit extremt känslig för allt som sker i världen. Man gråter lättare och även till fina reklamfilmer.
  • man får presentkort på H&M för att man ska handla till sig själv, men kommer lik förbannat hem med något litet till bebis.
  • man tycker det är sovmorgon när bebis inte vaknar förrän vid 7.
  • man har 1177 som kortnummer i mobilen.

3 responses to “Man vet att man är mamma när…

  1. Haha, jo det stämmer med denna checklista när jag tänker på en del av mina vänner. På mig kanske punkt 1 samt 3 matchar någorlunda;)

    Är förresten likt G och Veronica Maggio också ett måndagsbarn:)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

