Finast just nu – augusti

Nu blommar mina höstanemoner, eller rättare sagt – en av dem blommar, de två andra har bara blad! Konstigt, när jag planterade dem samtidigt… Jaja, de kommer förhoppningsvis nästa år.

De står bredvid silverpäronet och alunroten ‘Obsidian’ som är nästan svart och verkar trivas bra på sin nya plats, den har blivit jättestor på ett halvår!

Höstanemonen till vänster och alunroten bakom silverpäronet. Under silverpäronet växer silverarv.

Silver och svart är ju en rasande snygg kombination, kanske skulle få in lite mer av den varan…🙂

4 responses to “Finast just nu – augusti

  1. Hihi o här är jag alldeles kär i all färg i min trädgård haha.. har en massa borstnejlikor (har jag fått berättat för mig att de heter) i varierande rosa och lila kulörer.. har tagit kort men allt tar sån himla tid att ladda upp på det kassa nät vi har för tillfället..🙂

    Har en hel trädgård för dig att artbestämma så småningom!! har inte en aning om hälften av växterna och vi vill inte ta bort dem för att de är fula nu, han som haft trädgården tidigare har uppenbarligen sett till att någonting alltid ska blomma så kanske är det fint i typ maj istället … återstår att se🙂

    kram

  2. BM Gustafsson

    Vilken trädgårdsmästare du är, Birgit!
    Farfar njuter i sin himmel!! Kram!

  3. Håber da alle dine høstanemoner blomstrer næste år. De er jo fantastiske – er meget glad for mine to – også selvom de er lyserøde *G*
    Skal jo have flyttet den største af dem i september – det er jeg spændt på om den overlever – men den står totalt i vejen hvor den står nu…så den skal altså have en ny plads.

  4. Gillar också höstanemoner men de är inte riktigt lika förtjusta i mig, tyvärr.
    Ha det gott
    Birgitta

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

