G gillar: babysim

Igår var G och jag på AquaBarns babysim för första gången. Jag var nog mer nervös än han, främst för att han skulle vara trött eftersom han brukar sova just den tiden, men det gick jättebra! Han såg inte alls rädd ut när vi gick ner i bassängen utan verkade gilla det – han älskar ju att bada så det trodde jag väl också. Vi sjöng en namnsång och fick testa på ”bröstsim” – jag höll mina händer under G:s bröstkorg med tummarna runt hans överarmar och när han sparkade med benen förde jag honom framåt. Han sparkade extra mycket när jag hade en liten röd fisk mellan oss… 🙂 Efter en stund blev han lite ledsen så jag gick undan lite med honom men det hjälpte inte – då testade jag att hämta fisken istället och då blev han glad! Så det var inte svårare än så… 😀 Vi testade även ryggsim som också gick bra, jag har ju lagt honom på rygg i badbaljan hemma så han är van att få vatten i öronen och verkar inte bekommas av det. Skönt!

Efter 20 minuter (kommer vara 30 minuter resterande gånger) gick vi upp ur vattnet och då började flera av de andra barnen att gråta (en somnade också, så sött) men G var lika glad! Jag torkade och klädde på honom först och sedan satt han och skrattade i babyskyddet medan jag torkade och klädde på mig. Min lilla gullunge! *smälter*

När vi var påklädda och klara satte jag mig och ammade och han var rejält hungrig! Sedan lunchade vi med tre andra mammor med barn , och då somnade G som väntat och sov en timme. Jättetrevligt att sitta och prata med de övriga mammorna, och vi pratade faktiskt inte baaara om barnen – vi berättade vad vi jobbar med också! 😉 😛

Jag är jätteglad att det funkade så bra, men jag märkte på honom att han var trött i går eftermiddag… Han var ganska kinkig och jag var själv så mör att jag inte orkade gå nån jättelång promenad, men det blev en i alla fall och sedan satt vi ute och lekte lite. Sedan lyssnade vi på Djuren i Hakkebakkeskogen (på norska) och lekte några lekar ur Lilla barnkammarboken Rim och ramsor. Idag var han också ganska kinkig så det kan ju bero på nästa språng också…

Jag ser redan fram emot nästa gång det är dags för babysim! 🙂

7 responses to “G gillar: babysim

  1. Babysim låter otroligt trevligt! Sånt ska jag göra med den dagen då knattar tittat ut!

  2. Babysim är roligt! Men tröttande! Jag har varit på babysim med mitt första barnbarn i Ängelholm och med mitt fjärde barnbarn på Hagabadet i Göteborg! Tyckte först att det var obehagligt, men när jag såg de små bebisarna tycka det var roligt, så ändrade jag mening!/Christina

  3. Det är både kul och härligt att gå med sin lilla bebis på babysim. När jag gick på babysim med min son, då han var baby… älska han att bada runt i det lugna uppvärmda vattnet. Men sen… året efter när vi var nere på stranden gallskrek han! så fort vi tog han nära vattnet ?? han ville inte överhuvudtaget komma i närheten av vattnet?? Han var två år första gången som han själv våga sig fram och leka vid vatten kanten, Jätte konstigt? I dag är han en fisk i vattnet =) idag är han 16 år!! vart tog tiden vägen?? Men han är fortfarande min bebis 😉

  4. Vi börjar på babysim nästa vecka å så ska så hålla på ända fram till vecka 48!! Förväntar mig många härliga dagar i vattnet med Lexie och dom andra ungarna!!

    🙂

  5. Kul, mina fick vänta tills de var stora nog för havet (yngsta 3 år) inga bassängbarn här inte 🙂

  6. Åhhh jag vill oxå gå på babysim, men det har redan börjat här. Jag tror det är så himla himla roligt!! Lite avis :(… men kanske finns platser kvar. Oliven älskar vatten som det är nu och hon skulle säkerligen älska det oxå. Och spana in killar i badbyxor är ju inga fel 😉 haha… kram

  7. Vad mysigt att gå på babysim, det blir att umgås under helt andra former, som också är väldigt naturliga. Måste väl vara en av de mysigaste sakerna att göra med sitt barn under mammaledigheten(?)

    Krams

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

