Ståtliga solrosor

Jag gillar verkligen de här solrosorna med flera blommor per stjälk, och som dessutom är tvåfärgade! Förra året hade jag en i kökslandet och den frösådde sig så generöst att jag har tagit bort minst hälften och ändå har många kvar… Några har jag flyttat till buskplanteringen och de är ännu högre än sina kusiner i kökslandet! Vet inte hur bra det syns på bilden men de högsta är alltså över 1,5 meter…😀 Nästan för höga för de skuggar ju buskarna som står bredvid, så igår klippte jag helt sonika ner två av dem och satte blommorna i vas inomhus. Trevligt det också!🙂

image
image
image
image

Postat från min Android

6 responses to “Ståtliga solrosor

  1. Solrosor är vackra, jag har inte planterat några i år det har fåglarna gjort… hade en solros för ett antal år sedan, den blev 3,98. Det tror jag är ganska mycket.

    Kram Birgitta

  2. Härligt med solrosor – de är som ett utropstecken i rabatten och charmiga när de dyker upp lite här och där! Ett år hade jag så många att jag klippte av huvuderna när de hade mognat och fått frö, la de på tork i vedboden och sedan hängde jag upp dem hela till fåglarna på vintern – då blev de glada må du tro!

    Ha det så gott, kram🙂

  3. Underbart vackra!

  4. Heisann!

    Nydelig. Lyser opp i regnfulle dager. Bare de ikke bukker under for tunge regnskyll!
    Her står de ennå, seks stykker ♥

  5. Jag är lite tvådelad till dem. De är lite för ”gängliga” för min smak. Men det blir kanske supersnyggt när man klipper ner dem som du gjort och sätter i vas!

  6. Härliga solrosor! Jag har inga i år och saknar dem!!

    Kul att du kommenterade inne hos mig så jag hittade hit! Tycker det är ett himla bra namn du har på din blogg🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

