Little sparrow…

Igår var jag på Dolly Parton i Scandinavium här i Göteborg. Konserten var jättebra, tyvärr satt vi lite för långt ut på kanten så vi såg nästan inte Dolly pga ett skynke, så vi flyttade längre ut på kanten men då blev det rundgång i högtalarna… Men efter paus hade de flyttat på skynket så då både såg och hörde vi. Efter paus sjöng hon också de flesta av sina mest kända låtar så det var då det kom igång, i början var det flera covers vilket kändes lite onödigt när hon har 50 album och 3000 (!) egna låtar att välja bland… Men vi fick i alla fall Working 9 to 5 (min favorit), Little sparrow (a capella och så vackert att håret reste sig på armarna!), Jolene och I will always love you – Dollys version förstås (som ju var först). Det var en kul upplevelse, Dolly är ju ett fullblodsproffs med en fantastisk röst trots sina 65 år! Har sett henne en gång tidigare och det var lika bra då också.

Jag var ju lite nervös innan för hur det skulle gå för Stefan att mata G… och ja, det hade tydligen gått bra i början, de åkte en sväng i bilen, åt kvällsmat och G åt glatt både ersättning och bärpuré. Men senare på kvällen var det tydligt att det bara var bröstmjölk som gällde, och när han verkade fatta att jag inte var där och att det inte skulle bli nåt blev han helt förtvivlad… Stefan försökte gå promenad och spela musik men inget hjälpte, och precis när han var på väg att åka in till stan för att hämta oss skickade jag ett sms att konserten var 30 minuter försenad…😦 G gallskrek hela vägen in till stan och när jag väl kom fram till bilen satt han och hickade helt förtvivlad, nästan som att han hade gett upp… Usch det var så hemskt, stackars lille sparvungen!! Jag ammade honom direkt i bilen och han åt som om han varit utan i en vecka. Sen somnade han och sov hela vägen hem, fortsatte sova när jag bar in honom och lade honom i sängen – och sov ända till klockan 7 i morse! Han var trött alltså, vilken pärs…

Hade lite dåligt samvete i morse för att jag hade ”övergivit” honom och var extra gosig, men han verkar inte ha fått några men eller ens komma ihåg det, han var precis som vanligt idag. Skönt! Dock åt han både puréer och ersättning med ovanligt god aptit så nåt kanske har ändrats – men till det bättre i så fall… Eller så är det för att han är ute ur utvecklingssprånget, de har ju dålig aptit precis innan. Det märks verkligen att han har gått igenom ett språng, nu visar han nya saker som han har lärt sig varje dag! Så häftigt… Ska försöka skriva om det snart.

Nu ska vi försöka köra lite mer med olika smakportioner så att vi snart kan börja byta ut amningsmåltider mot vanlig mat. Visserligen är det jättemysigt och praktiskt att amma men det vore skönt att kunna vara borta en kväll utan att det blir sådant drama – och om fyra månader börjar jag ju jobba igen så då måste han äta vanlig mat på dagarna. Usch, bara fyra månader kvar av mammaledighetsbubblan… Måste pussa honom lite extra imorgon!😉

3 responses to “Little sparrow…

  1. Jag lyssnade just på ”Little sparrow” igår för första gången. Så fantastiskt bra.

    Hälsar Åsa

  2. Jobbigt att det blev sådär, Robban upplevde samma sak när jag var borta ett par timmar också en gång (iofs var Eskil mindre då).
    Ni har inte börjat ge gröt-smakisar? Vi började ju med grötsmakisar och började ge det på kvällarna när Eskil var typ 4-5 månader och kunde sedan göra 2 smakportioner och det kunde mätta rätt bra faktiskt!
    Kanske kan vara ett tips för framtiden? Det kunde göra att Robban kunde mata Eskil nån kväll så jag kunde gå till gymmet en stund..
    kram

  3. Tråkigt att det behövde sluta sådär med lille G – får hoppas på att det kanske bara var en av det mer extrema slaget då både din närvaro och bröstmjölk är en gemytlig vanesak. Men trevligt att gå på konsert, Dolly Parton ser man ju inte varje dag, och därför väntar man sig kanske att få höra the songs of the real Dolly P, ist för det säkra ‘covers-korten’… Nåväl. Hoppas du ändå vågar dig ut på fler äventyr framöver, trots detta lilla missöde.

    (Javisst har min kompis en tuff frisyr! Om inte annat så är det vågat:) Självklart träffar jag dig gärna igen när du kommer till Sthlm runt nov-dec. Ser väldigt fram emot det! Och så kanske jag ev kommer förbi Gbg i höst, möjligtvis okt!)

    Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

