Månadsbild september 2011

Slutet på augusti var kallt och man kände hösten i luften, men i början på september fick vi sommarvärme igen. På det hela taget har vädret varit minst sagt omväxlande de senaste veckorna; ömsom sol, ömsom åskregn och temperaturer som varierar stort över dagen.

Träden runt tjärnen är mörkt gröna med stråk av brunt, det märks att det börjar bli höst.

Andra bloggar som har månadsbilder:

Vilt og vakkert
Helenas fotografier
Trädgården på höjden

Ha en härlig fredag!

6 responses to “Månadsbild september 2011

  1. Vacker bild!!! Det är allt lite magiskt vid ett tjärn. Vi har ju Härlanda tjärn som jag ser ofta och där är det näckrosor som blommar (inte nu förstås🙂
    Instämmer med trist augustiväder, och jag hoppas så att vi får en varm och ljus höst! Det gör inget att det är kyligt, och att det är dags att ta på strumpor på morgonen – bara vi får ljus!
    Ha det bäst, kram🙂

  2. hejsan… vi är med på både papperskraft och göteborgsmässan… o sen har vi vår scrapmara den 19 november också… fullt ös med andra ord…
    imorgon är scraprallyt,… försök att ta dig runt till fyra butiker för att ha chansen att vinna finfina priser!!!! vi börjar kl 10

  3. En underbar bild… Hösten är väldigt mysig…

    Kram Birgitta

  4. Ja nu har det verkligen blivit mättade sensommarfärger. Undrar hur höstigt det är på nästa bild? Gult och vackert kanske? Igår fick jag bilderna!

    Kram Karin

  5. Jag gillar tjärnen, även den är lite av ditt varumärke nu;) Samma här med vädret, sensommarvindar har blommat in över stan men dock gör sig höstvindarna påminda när solen sjunker och himlen blir svart.

    Tack för dina kommentarer – det är alltid intressant att ta del av hur ditt ‘läsöga’ uppfattar mina texter.

    (självklart, vi får maila och organisera beträffande min ev gbg-utflykt. Och samma vad gäller din resa till sthlm)

    Kram!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

