Bebiskort

En kompis fick en dotter i slutet av sommaren och jag skickade en liten present för ett tag sen. De flesta vi känner har fått pojkar så det var lockande att köpa en söt klänning, men med den erfarenhet av bebiskläder jag har så valde jag istället en snickarbyxa i röd manchester – lite mer praktiskt! Byxan är från Villervalla, en favoritaffär i Göteborg. Jag gjorde också ett grattiskort till föräldrarna.

Pappren är från ett set som jag köpte i norska affären Nille i somras, kul att få användning för de med baby girl-texter. Dock störde jag mig på att det var så könsstereotypt – inte bara knallrosa vs blått utan de rosa papprena hade hjärtan medan de blå hade stjärnor, de rosa hade nallar och de blå flygplan… Varför? Men jag klippte ut bilder ur både pojk- och flickpappren så blev det inte så extremt…🙂

2 responses to “Bebiskort

  1. Villervalla älskar jag med. Tyvärr lite dyrt kan jag tycka många gånger. Men kanon!! Bra val

  2. Det borde finnas en marknad för mindre könsstereotypa scrap-papper, tror du inte det!? Oavsett så tycker jag att kortet var jättefint! Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

