Ny favoritgröt

Igår testade vi första gången Sempers (måste alltid tänka efter, Semper eller Pampers, mat eller blöjor… ;)) risgröt med yoghurt och frukt. Och vad lille G åt!!😮😀 En halv burk i ett nafs, sen tog vi paus så han inte skulle få ont i magen, han är ju inte van vid mjölkprodukter så vi tog det säkra före det osäkra. Idag åt han upp resten utan protester så nu vet jag vad jag alltid ska ha i skötväskan framöver!😀 Hipps färdiga havregröt är också poppis, men det här slog allt hittills…🙂

3 responses to “Ny favoritgröt

  1. hihi, roligt! Det sjuka med de där färdig-grötarna är att när man läser vad de innehåller så är det inte mycket gröt🙂
    Men jag håller med, jättesmidiga att ha i skötväskan – och bra att ha när man reser! (vi hade det på arlanda innan planet till Alicante i juni)

  2. P.S.
    Något småbarn ofta tål är typ långfil, vispgrädde som är ohomogeniserat, finns nu också homogeniserat mjölk i de flesta affärer, sånt tål även katten…

  3. Det finns nu också ohomogeniserat mjölk… skrev jag väl.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

