Fika à la française

Igår träffade jag min bloggkompis Veronica med bloggen Libfina (kan tyvärr inte länka från mobilen men hon finns i min blogglista) när hon var på besök i Göteborg. Trots att vi bara har träffats två gånger känns det som att vi känner varann rätt bra, eftersom vi har läst varandras bloggar i snart två år nu.

Först åt vi sushilunch på mitt favoritställe – tyvärr kunde jag inte ta några kort där då jag var upptagen med att hindra G från att äta upp servetten, norpa åt sig ätpinnarna eller välta nåt (han lyckades ändå välta ut ett vattenglas som dock mirakulöst höll) – det var precis att jag fick i mig lite mat själv… 

Men efter lunchen (note to self: undvik lunchrusning med bebis) gick vi en liten sväng och planenligt somnade då sötnosen så att vi faktiskt kunde inta en fransk fika i lugn och ro. Fikan bestod för min del av en varm choklad och en petit chou med kaffesmak, mums!

image

Postat från min Android

8 responses to “Fika à la française

  1. Så skönt att han somnade så att du fick njuta av ”efterrätten” i alla fall!
    Ha det gott!/Laila

  2. Hihi, det är inte alltid så lätt med små envisa viljor!🙂 Då var det nästan lite bättre när han var mindre och mer samarbetsvillig va?🙂

    • Ja, på ett sätt var det lättare innan han satt upp, då låg han ju i vagnen och man visste var han var… Å andra sidan är det lättare att äta och mata honom samtidigt nu, när han inte bara ammar… Så det är både och!🙂

  3. Det är väl mysigt att bara träffas och prata, fast du hade ett energi knippe med dig.

    Kram Birgitta

  4. Vad trevligt, både med bloggmöte och sushi/fransk fika.🙂 Hoppas helgen varit fin!

    Kram Karin

  5. Sv: Jag har passat på att handla när det varit rea, plus att jag har inte handlat några ”märkesgrejer”. Sen är Oliver ju en liten släkting och dem får man skämma bort lite extra.🙂

  6. Tack för att du tog dig tid till att ses, det var (ej oväntat) väldigt trevligt! Och som du säger, att det känns som om man känner varandra bra genom att följa varandras bloggar. Fick också väldans mersmak för salladen på sushistället, himla god, liksom fikat och söte G! Krams

  7. Fikan ser ju så god ut. Har bara ätit suchi en gång och det var väl så där. Kanske måste prova en gång tlll. Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

