Trött och slut…

… känner jag mig idag, och det beror på att G sov überdåligt i natt. Efter första amningen 2.30 ville han inte somna om utan låg och babblade och sparkade i en timme tills jag gav upp och ammade honom igen. Han somnade om kl 4 och sov till… kl 5! Att jag inte dog… Sen sov han ”ända” till kl 8 men totalt sov jag väl 6 timmar i natt, minst två timmar för lite för mig! Så ikväll har jag inte varit så upplagd för bus, måste jag säga… Och när han då dessutom har börjat bita mig när han ammar så är jag bra sugen på att sluta amma på stört… 😦 Det värsta är att han ler innan och efter, det verkar faktiskt som att han är medveten om att han inte får men gör det ändå! Jag försöker säga nej och ta bort honom men han bara skrattar och gör om det… 😦 😡

Vi pratade om nattamning efter babysimmet idag och nu funderar jag på att testa att sluta igen, det är ju så många som säger att de inte ska behöva äta på natten efter 6 månader, att det bara är vana osv. Jag har försökt få honom att äta mer på dagen, men kanske måste man sluta mata honom på natten för att få honom att göra det.

Ja vi får se när jag orkar ta första fajten, funderar på att testa att inte amma nästa gång han vaknar efter 1-2 timmar (händer som tur är inte så ofta), för då KAN det ju inte vara att han är hungrig! Eller så sätter jag en gräns mellan säg midnatt och kl 6 och bestämmer mig för att mellan de tiderna blir det ingen mat. Så får man väl se vem som är envisast… 😕

Nu sover han i alla fall, jag ska slita mig från datorn och scrappa ett kort (=bästa avslappningen), sen lägga mig tidigt. Måste ju sova men måste slappa lite innan också…

2 responses to “Trött och slut…

  1. Nu kan jag inget om bebisar, men kan du inte testa att ge honom något ”tungt” innan läggdags… typ gröt eller välling?
    Hoppas att du får sova lite mer!

  2. Precis.. de behöver inte äta på natten när de är så stora.. Och han har ju liksom redan vuxit ikapp min skrutta haha.. Vi gav välling på kvällen när hon fyllde 6 månader och det hjälpte ett tag.. men hon var mest törstig och lite gosig. Men sen kom vi på att hon vaknade av att hon sparkade i spjälorna isängen och det störde.
    Good luck med bitandet 😉

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

