Två kort med samma inspirationskälla

Här är två kort jag gjorde i somras. Jag var inspirerad av det här kortet av Diana – tyckte det var snyggt med två (nästan) lika stora bitar som inte är centrerade och så en ram. Mina kort är inte alls lika fina och detaljrika men jag är ändå rätt nöjd med dem – jag är fortfarande nybörjare på scrapbooking.🙂 Nästa gång ska jag inte ”snåla” med pappren utan ha dubbel ram och försöka få till lite ”trasig” kant, gillar ju shabby chic-stilen.

image

Till det här kortet använde jag akvarellpapper, For someone you love – Always there av Ladybug and friends (samma som på dopkorten men baksidan av pappret, där det står grattis på födelsedagen på massa olika språk!), Love song av Laura Ashley. Bild från klippark från Panduro. Tygspets. Stämpel Grattiskramar från Inkido

image

Här använde jag akvarellpapper, Love song av Laura Ashley, ängel från ett gammalt papper som jag tyvärr glömt namnet på. Utstansad spets och fjärilar.

(Usch vilken dålig bildkvalité det var – det andra kortet är inplastat men även det första är ju lite suddigt…)

3 responses to “Två kort med samma inspirationskälla

  1. Hej!
    Vad fina kort du gjort! =)
    Du frågade om änglapolicy, det är när du inte får sälja korten med deras stämpel på… ibland får du sälja dina kort ifall det inte är massproduktion… och ifall du handstämplat det själv.
    Kram

  2. Wow, de är ju jättefina! Jag känner mig riktigt ärad över att du velat inspireras av mig!

  3. Just det, jag skriver ofta ut bilder från nätet (googla på vintage + något mer). Jag stämplar mindre och mindre för jag är inte nöjd med hur jag hanterar promarkers.🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

