Brittsommar

Det måste väl vara det här som kallas brittsommar? Sol och klarblå himmel i slutet av oktober. Visserligen bara ca 10 grader men solen värmer fortfarande lite. Härligt!

Igår passade vi på att få klart det sista i förrådet – nu är även dörrarna isolerade och elen är indragen, så nu är det klart för vinterförvaring av växter! Även utan värme på så höll förrådet igår kväll flera grader varmare än utomhus. Jag har tänkt börja med att övervintra en rosmarin och en kruka med doftliljor och fjärilslavendel, innan jag vågar mig på oliv- och citronträd igen. Eller är fjärilslavendel ettårig även utan frost, nån som vet?

Nu är G och jag på väg till mitt jobb för att hälsa på. I natt sov han (och därmed jag) mellan 23.30 och 5.30. Ljuvligt! Hoppas det håller i sig! Natten innan vaknade han varannan timme hela natten, mindre kul… Fast två av gångerna somnade han utan att amma, alltid nåt.🙂

image
image

Postat från min Android

3 responses to “Brittsommar

  1. Alltså man blir ju änna stolt över dig med nätterna. Det kommer lösa sig. De vaknar kanske av vana ibland och ibland törstig. Olivia är inne i värsta ytliga sömnperioden nu och vaknar hela tiden. Hon är så lättväckt. Vaknar bara täcket prasslar. Skitjobbigt. Hoppas verkligen det inte håller i speciellt länge. kram

  2. Så fint, skulle vilja ha ett frostfritt litet hus…

    Kram Birgitta

  3. Har ingen aning om fjärilslavendel men jag ska försöka övervintra mina i garaget.. kanske hoppas hoppas att de är fleråriga för mina är fortfarande gröna o fina även utan blommor då förstås. Bra med förråd till saker o ting.. kram/Moa

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

