Månadsbild november 2011

Så var vi framme vid november månadsbild, den nästa sista för året. Idag är det riktigt grått höstväder så bilden är inte så upplyftande, men vi får hoppas att vi får fler av den härliga sortens höstdagar, med klar luft och vackra färger! November börjar ovanligt varmt, ca 10 grader – knepigt.

Min vän och bloggkompis Karin var den som inspirerade mig till att börja med månadsbilder för två år sen, och nu har hon startat en ny månadsutmaning – en ”moodboard” med saker från trädgård och/eller natur som speglar månaden. Jag gick en snabb sväng i trädgården i eftermiddags och plockade ihop några frökapslar och höstlöv.

Trollhassel, kardvädd, klematis, japansk lykta (judekörs), jakobs stege (blågull), kärleksört, näva.

Besök Karins blogg för att se hennes tolkning av månaden som just varit – kanske du också vill vara med på utmaningen?

6 responses to “Månadsbild november 2011

  1. Försökte också fotografera oktober månad men tyckte inte jag lyckades. Många löv och småblommor ville inte ligga kvar när vinden tog tag i dem.
    Kul att se din fina bild.
    Har tänkt på dig ofta – när det gäller fröer. Själv skall jag inget så ( i alla fall tror jag inte det just nu ) men jag har fröer att skicka till dig.
    Du hittar min mailadress på bloggen. Får jag din adress så kommer aklejafröerna.
    Ha det gott
    Birgitta

  2. Fina månadsbilder!🙂 Gillar verkligen blandningen med den färgstarka japanska lyktan, trä och lite vissnande fröställningar/blad.

    Ha det gott!
    Kram Karin

  3. Det är roligt med utmaningar. Jag har själv funderat på att ta någon månadsbild, just för att ser hur allting förändras. Hade varit roligt att titta tillbaka på sen.

  4. Den japanska lyktan är så fin i färgen! Jag gillar orange på hösten. Roligt med månadsbild. Kanske jag börjar med det ti8ll våren. Kram

  5. Åh Tjärnen! Den är fin oavsett väder:) Lite som en gammal bekantskap som det står vemod över, speciellt så här års med novembermörkret över. Ser fram emot en favorit i repris på tjärnen, när älvorna dansar över den – det blir väl lite framåt februari? Eller är det redan nu? Minns inte. Och väldigt bra idé med saker från trädgård/natur som speglar årstiden, det blir lite som en ‘autentisk’ version av scrapbooking. Älskar färgerna (hösten) och speciellt den japanska lyktan! Krams

  6. Det finns så mycket fint därute fortfarande och du har hittat dem.. =).. roligt grej det här och jag har också hoppat på ”bättre sent än aldrig” tänkte jag.. ha en bra dag, kram/Moa

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

