Ho ajaj ajaj buff…

När trollmor har lagt sina elva små troll och bundit fast dem i svansen …

Nu är det snart slutammat. I veckan har jag fått sprickor på bröstvårtorna av G:s bitande och igår kväll bet han mig så det började blöda (bara lite men ändå). Det var droppen, nu slutar jag amma! Åtta månader är ju ändå bra och nu känns det ohållbart.

I stället kör vi nu med buffning à la Anna Wahlgren (att buffa lätt och rytmiskt med handen mot rumpan) för att få G att somna och hittills går det över förväntan. Igår kväll somnade han på fem minuter och när han vaknade till efter två timmar somnade han om efter två minuter. Sen sov han ända till halv sex, totalt åtta timmar utan amning! Det är många månader sen han sov så länge…

Nu är det ju svårt att sluta amma tvärt, men idag har jag bara ammat kl 6 på morgonen och 18 på kvällen vilket gick bra utan bitande. Däremellan har jag pumpat ur flera gånger men ändå är brösten som vattenballonger!😉 G har äntligen börjat äta okej igen, visserligen mest gröt och välling men även en del frukt och smörgås, som innan han blev förkyld alltså, vilket väl är anledningen till att det funkar att amma så lite. Snart kommer han förhoppningsvis igång med ”riktig” mat också!🙂

2 responses to “Ho ajaj ajaj buff…

  1. Ajaj… ja, det är nog dags att sluta, om han börja bitas. Skönt att han sovit utan att sakna snuttandet på natten. Efterhand som du minskar, hur ofta du ammar, minskar produktionen av mjölk, så att pumpa tror jag du kan börja minska ned på.
    Hoppas du får en skön söndag, kram ♥

  2. Vi slutade oxå vid 8 månader. Det gick förvånansvärt lätt faktiskt. Tycker oxå det känns bra att amma till 8 månader. Perfekt faktiskt.
    Stackars dig.. börja blöda på pupperna, det är ju inget man vill göra någongång faktiskt.. haha.. kram kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

