Bloggen två år – utlottning!

Tänk vad tiden går, nu är det exakt två år sedan jag började blogga! Från början var det framförallt en trädgårdsblogg (hur mycket trädgård det nu blev i november…) med vissa inslag av pyssel och bokrecensioner, men när lille G föddes blev det naturligt nog mer och mer bebissnack. I våras och somras hade jag som ambition att få till åtminstone två trädgårds-, två bebis- och ett pysselinlägg i veckan, men på sistone har jag övergivit den tanken och skriver om det jag tänker på, vilket lett till att det nästan bara är bebisinlägg. Förstår om det kanske inte är så spännande med allt mat- och sömnsnack för er som inte själva har småbarn, men hoppas ni inte överger mig helt! Håll ut, till våren blir det säkert mer trädgård och annat igen…🙂 Dessutom har mitt intresse för scrapbooking växt på sistone och får även det större utrymme här på bloggen.

Sedan starten har jag gjort 431 inlägg och fått 1853 kommentarer. Besökarantalet har gått stadigt uppåt vilket förstås är jätteroligt, från knappt 400 besök första månaden till nästan 2 300 förra månaden!

Jag har sagt det förut men säger det igen; det är verkligen kul att blogga! Det ger så mycket, jag blir bättre på att uttrycka mig, tar fler och bättre bilder, och inte minst upptäcker man ju så många andra fina bloggar! Jag försöker hinna med att läsa bloggar också, mellan amningar och blöjbyten…🙂 Alla kommentarer värmer verkligen, från ett enkelt ”Fin bild!” till utförligare synpunkter. Visst skriver jag främst för min egen del, men om jag inte alls brydde mig om läsare eller kommentarer behövde jag ju inte ha en öppen blogg… Så ni ska veta att varje kommentar betyder mycket och gör mig väldigt glad!

För att fira bloggens tvåårsdag ordnar jag en utlottning, jag har satt ihop ett litet paket med mina olika intresseområden som syns på bloggen. Vinsten består av ”Advent på burk” – fyra små ljus i en söt plåtburk, en julig tablettask, frön från min gullklematis (se bild här) och ett egenscrappat julkort. Vinnaren kan, om han/hon vill, även få ett idolkort på lille G som bonus…😉

För att vara med och tävla om paketet, skriv en kommentar till det här inlägget senast 21 november. Om du vill ha en lott till så nämn min utlottning på din egen blogg (om du har), antingen i ett inlägg eller som en widget på sidan (som jag har här till höger, till exempel) med bilden ovan och länk till detta inlägg. Tisdag 22 november drar jag en vinnare.

När du ändå kommenterar, skriv gärna vilka inlägg du gillar bäst! Vilken kategori eller ämne skulle du vilja se mer av? Jag kan inte lova nåt men det vore intressant att veta vad ni tycker!

9 responses to “Bloggen två år – utlottning!

  1. Grattis på två års dagen! Klart jag vill vara med och tävla om ett idolfoto!🙂

  2. Tack, tack! Tar gärna en lott!

  3. Sv: Jo, jag såg ditt inlägg! Har länge varit sugen på att testa det där med ljusen men glömmer bort det hela tiden.
    Jag gjorde en tavla med metallictejp som jag blev himla nöjd med. Men jag har inte testat att göra det på ett kort.

  4. Grattis till bloggtiden. Det är populärt med tävlingar och många uppskattar när det dimper ned ett kuvert eller litet paket.
    Själv avböjer jag att delta (men tack i alla fall). Må den som hetast längtar efter vinsten vinna:) Jag håller tummarna!/Anja

  5. Jag är med🙂 det negativa med Safari min webläsare är att den inte vill låsa upp låsa inlägg😦 annars älskar jag allt du skriver om. Just nu söker jag fina växter och pynt till julen som små granar i krukor🙂

  6. Grattis till tvååringen! Läser gärna om bebin men som den trädgårdsmänniska jag är kommer nog lärorika inlägg om växter och odlande högst på favoritlistan! Skrivkursinlägget var en höjdare!
    Ha det gott!/Laila

  7. Hej!

    Grattis på 2 års dagen! Jag kniper två lotter!

    kram Birgitta

  8. ciao, io provo sperando di vincere soprattutto i semi della clematide d’oro!😉 ciao dall’Italia Linda

  9. Det kanske är något sent att kommentera nu, men jag gör det ändå eftersom jag ville säga att jag håller med dig – det är väldigt kul att blogga, och även om det inte alltid syns på mängden kommentarer märker man hur många det är som läser och uppskattar det man skriver. Så Grattis till dina två år, tiden går så fort (sedan vi även lärde ‘känna’ varandra:)!

    För övrigt, bloggformatet är ju inte alla som klarar av att upprätthålla och utveckla, det är väldigt speciellt och ska ju vara läsvänligt á webbanda. Och så är det även är relativt nytt, vilket är kul för då är det ju lite fritt fram för kreativiteten att sätta bloggnormer.

    Tycker du har en sjyst blandning på det mesta i din blogg med trädgård, bilder, G, skönlitterära (skol)texter… keep up! (denna kommentar blev ej oväntat väldigt lång, he) krams!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

