Fascinerande

Visst är det fascinerande hur snabbt kroppen anpassar sig till nya förutsättningar! Jag drog ju ner rejält på amningen i helgen, från ca 6 gånger per dygn till 2, och de första dagarna var brösten spända som vattenballonger, jag var tvungen att pumpa ur det värsta flera gånger per dag för att det inte skulle göra ont. Men så i måndags var de precis som vanligt igen, inte alls spända fast jag inte ammade på 12 timmar. Fantastiskt! Det finns fortfarande mjölk kvar, men jag märkte igår kväll att det inte var tillräckligt för att G skulle bli mätt – men det gör inget, han brukar ju ändå dricka välling på kvällen, amningen är mest för att det är mysigt och för att få honom sömnig.

Nu har han slutat bitas också så jag får ser hur länge jag fortsätter amma lite innan jag slutar helt – kanske en månad om det fortsätter gå så här bra. Det är smidigt att ha det esset i rockärmen att kunna dra fram om han blir jättekinkig!

Ikväll testade vi förresten en ny nattningsrutin; först lyssnade vi på några godnattvisor tillsammans medan G drack välling, sedan satte vi på en skiva AC/DC (ganska lugn och framförallt melodisk hårdrock med bra ”gung”) och så dansade Stefan med G tills han somnade (tog bara två låtar!). Hittills verkar det funka, han sover nu i alla fall. Håller tummarna för att han sover bra i natt! Igår natt sov han först 6 timmar, sen var han vaken i 1,5 och sov sen i 4 timmar till. Halvbra natt med andra ord.😉

3 responses to “Fascinerande

  1. Härligt! Skönt att det börjat bli bättre med både sömn och bitning. Låter intressant med AC/DC som godnattvisa, men funkar det så funkar det🙂

  2. Ja vilket styr det är med de där små! Minns när vi höll på…
    Och idag gifter sig äldsta dottern, stor baluns i Riddarhuset, tiden går men mamma är man i evighet.
    Ha det gott!/Laila

  3. Det låter väldigt kreativt att komma på nattningsrutin (för övrigt alla rutiner som behöver anpassas efter barnet är kreativa)! Mysigt att hela familjen är involverad och att det dessutom ger lite gratis dansträning:) krams!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

