Finast just nu – november

November är en ganska grå och trist månad tycker jag, så de få färgklickar som finns är desto mer uppskattade. På baksidan gör de japanska lyktorna skäl för namnet, de svävar som små lyktor över julrosornas mörkgröna blad.

På framsidan blommar kärleksörten, häromdagen var det frost på och då blev det så här vackert.
image

Och när vi ändå är inne på frost… Några bilder från en morgonpromenad i onsdags – G tyckte det var lagom att gå upp 6.30 så strax efter klockan 9 var vi ute på promenad. (paus för applåder och beröm)

Det var ganska kallt (två minus) och väldigt vackert, solen sken och frosten låg kvar på skuggsidan av sjön.
image
image

PS Missa inte min utlottning som pågår tom måndag!

4 responses to “Finast just nu – november

  1. Vilka vackra bilder… Hösten är väldigt vacker…

    Kram Birgitta

  2. Fördelen med babisar och hundar är väl morgonpromenaderna. Nu är mina barn stora och jag äger ingen hund, tänk vilka vackra naturupplevelser jag inte får med mig när turen aldrig blir längre än till postlådan.. Tjusiga bilder🙂

  3. Hjälp vad fina de är dessa japanska lyktor! Tänka sig att naturen kan åstadkomma sån vacker symmetri🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

