Julkalender – på tv, Oii och Åhléns

Ännu ett triss så här före jul, nu i julkalendrar. Jag har alltid gillat TV:s julkalendrar som grej, men det är ju inte alla år man tycker själva programmet är så bra. Igår började årets kalender Tjuvarnas jul och jag tycker den är riktigt bra, mysig och kul med bra skådisar.

En grej som verkar komma mer och mer är att olika företag har julkalendrar med ett specialerbjudande per dag. Jag har två jag följer;

Oii design kör med 30% rea på ett utvalt märke varje dag. Idag är det Moonkids, ett märke med färgglada och sköna (de ser i alla fall sköna ut :)) kläder. Jag gillar särskilt deras ”playpants” som finns i olika färger. Så mysiga!

Åhléns har både kläder, leksaker, böcker med mera i sin kalender. En bra grej är att man kan gå in på hemsidan och tjuvtitta på alla luckor, så man vet när det är nåt som verkar intressant. Jag såg tex att den 15 december är det barnmorgonrockar i luckan, vilket jag funderar på att köpa till G.

Vilka julkalendrar följer eller tittar du på? Är det här med företagskalendrar nytt eller är det bara jag som vaknar sent?

2 responses to “Julkalender – på tv, Oii och Åhléns

  1. Årets julkalender är mkt bra iår!! Myst till det med ljus och frukost varje morgon!🙂

  2. Är lite tjurig när det gäller komersiella jippon öht. Ska höra vad barnbarnen tycker om julkalendern – återkommer. Själv har jag kommit ifrån tevetittandet eftersom vi inte har någon burk på landet….
    Kram/Laila

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

