Host, host, snörvel, snark…

Nu hostar och snörvlar vi ikapp här hemma. G har varit förkyld i en månad nu, ett tag var han bättre men för några dagar sedan blev han sämre igen och nu hostar han så hjärtskärande. Särskilt jobbigt är det på natten, han hostar och gnäller för att det gör ont, gråter en skvätt och sen hostar han igen… Vi bär och bär och försöker få i honom vatten men ofta vill han inte ha. Några timmar tillbringas på detta sätt varje natt, innan han får ro och somnar igen.

Själv började jag få ont i halsen i mitten av veckan och nu både hostar och snörvlar jag också. Och nu börjar Stefan också känna sig lite krasslig… Han var ju sjuk vid förra månadsskiftet och nu verkar det alltså vara dags igen.

Som om detta inte var nog så snarkar vi alla tre på nätterna, förmodligen mycket på grund av att vi är mer eller mindre förkylda allihop. I natt höll jag på att få spel på Stefan som snarkade så väggarna skakade, och när han slutade började tydligen jag, för jag vaknade med ännu ondare i halsen än vanligt. Suck…

Nä nu går jag och gör en kopp koffeinfritt te med honung, det lenar i alla fall en stund. Hoppas ni har en skön lördag!

4 responses to “Host, host, snörvel, snark…

  1. Men din stackare…. allesammans dessutom! Ja dessa förkylningar som hoppar runt är inte roliga! *peppar-peppar* så har jag klarat mig hitills, vilket förvånar mig, men antingen så fick jag fötterna istället.

    Men du missar inget med att vara inomhus, vädret därute kunde vi lika gärna vara utan!! Vi får pyssla istället, och du får vila och krya på dig! Kram ♥

  2. Usch vad jobbigt gumman! Här har Robban och Eskil varit sjuka också, jag verkar för en gångs skull ha klarat mig – bra eftersom jag opererade mig i fredags (ville inte prata om det förra helgen när ni var här men jag var äntligen och tog bort en sak som buggat mig i över 10 år, du vet nog vad jag menar, skrev om det på gamla bloggen).
    Är G snorig ff? Isf kan jag VARMT rekommendera näsfrida! Det är en underbar uppfinning som vi använt mycket.
    Ang sjuka kan jag tyvärr inte tipsa om så mkt, ni hade redan höjt huvudändan på Gs säng va? Det hjälper ju också..
    kramis

  3. Jobbigt när liten är krasslig. Ni får krya på er snart! Kram

  4. åh vad jag känner igen det där. Den här förkylningen går till historien med längsta ihållningen!!
    Tack så mycket.. känns spännande😀
    kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

