Regnig Lucia och nedräkning till jobbstart

Inget idealiskt Luciaväder idag direkt, regn på snedden och kall vind. G och jag började morgonen med att titta på Luciafirandet på tv, det var mysigt och G verkade också gilla det! Jag minns att jag satt och tittade för ett år sen och kände hur han sparkade i magen… Så konstigt på ett sätt att jag inte visste då att det var han, vårt lilla busfrö! Jag älskade honom i och för sig redan över allt annat, men jag visste ju inte ens att det var en kille, alla trodde det skulle bli en liten tjej. Och nu sitter han här och gör pruttljud med läpparna och kastar leksaker omkring sig…😉

Han mår som ni kanske gissar bättre, har inte kräkts igen och nu börjar det även bli lite fastare i blöjan. Det är dock knallgrönt, av blåbären vi har gett honom!😮 Ser lite kul ut, som sjögräs ungefär… (Ursäkta om någon satt och åt nu, hehe)

Dagen till ära har G en body med lussekatter på, en sån här:

Jag har tagit fram lussekatter ur frysen, fick några av mamma när vi var där i helgen, som vi ska mumsa på i kväll. Jag har inte hunnit baka egna, får se om det blir några i år…

Nu har nedräkningen börjat tills jag ska börja jobba igen, 9 januari är det dags. Stefan är pappaledig från i går och jag har semester resten av tiden, så vi har fyra veckor ledigt tillsammans. Jag har sett framför mig hur vi skulle mysa tillsammans hela familjen och att jag skulle få massa egentid, åka in till stan och kolla på julklappar utan barnvagn, med mera. Hittills (ok, bara två dagar men ändå) har det inte blivit riktigt så – dels är ju G sjuk så det är inte så mysigt direkt (fast jag är himla glad att vi är två, hade blivit galen om jag varit ensam med honom när det skulle bytas bajsblöja heeela tiden!). Dels är Stefan tvungen att jobba en del ändå, med överlämning till vikarie och annat som inte har hunnits med. Så just nu känns det som att det blir en lite tråkig avslutning på mammaledigheten – jag vill ju ägna mig extra mycket åt G och njuta av att vara med honom, men istället känns det som att jag klagar och bara vill vara ledig – har varit så mycket ett tag nu så jag behöver verkligen lite tid för mig själv också…😦 Jaja, det blir nog bättre närmare och efter jul, då kan vi förhoppningsvis ha mer tid tillsammans och ha det mysigt och trevligt med familjen. Måste ju tanka massa bebisgos nu så jag orkar jobba sen!🙂

One response to “Regnig Lucia och nedräkning till jobbstart

  1. Slut på föräldrarledigheten, hur känns det? Jag hade nog fått lite panik, haha!🙂 Skönt att han är bättre nu, bajset blir strax normalt det med när han fått lite annat i sig.
    Jätte söt body!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

