Finast just nu – december

Trädgården ligger i vila och det är inte mycket som lyser upp för tillfället, men  den fina julrosen som jag fick av mina kollegor när jag gick på mammaledighet har stora fina knoppar.

Jag hoppas de snart slår ut och att de inte fryser bort, om nu kylan kommer! Idag är det nollgradigt vilket är ungefär det kallaste det har varit hittills i vinter, jag tror vi har haft två dagar med minusgrader… Vilken skillnad mot förra året! Då låg redan isen tjock och det var säkert en halvmeter snö… I natt kom några millimeter snö så nu är det ett tunt vitt täcke på marken, det lyser i alla fall upp lite!

Hoppas ni har haft och fortfarande har en skön helg!

4 responses to “Finast just nu – december

  1. Ljuvligt vacker, håller tummarna att den inte fryser bort.

  2. Vilken härlig julrosknopp det har blivit, vi får hoppas att den inte fryser. Hoppas att det blir lite snö till jul…

    Kram Birgitta

  3. Underbart med julros i knopp – de är ju så fina. En endaste gång minns jag att de blommat till jul hemma hos mamma och pappa. Nu finns G på bloggen!😉 Ha en fin vecka! Kram

  4. Jättefin julros. Köpte två små blommande i dag som jag ska sätta på kyrkogården på lille julafton. Förhoppningsvis klarar dom sej. Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

