God fortsättning!

Det blev jul till slut ändå!🙂 Julafton avlöpte ungefär som planerat med jullunch och klappar hos svärföräldrarna. Vi fick varsin parfym och pengar till att köpa bilbarnstol, tackar vi för! Och lite mer för att köpa nåt roligare till oss själva…😉 Juldagen skulle vi ju åka till min familj men då vaknade vi med magont och allmänt illamående båda två så det blev ännu en dag i hemmets lugna och opyntade vrå. Jättetråkigt! Kändes ungefär som en bakfyllesöndag men utan att ha festat dagen innan, synnerligen ovärt…😦

Men igår, annandagen, mådde vi bra igen så då träffade vi G:s mormor & morfar, moster och morbror med respektive och gammelmormor. En härlig dag med julmat och ännu fler julklappar, särskilt till G som fick massa kläder och några leksaker. Bästa julklappen till oss vuxna var nog presentkort på restaurang med övernattning hos mina föräldrar, och det bästa av allt – barnpassning på kvällen, natten och morgonen efter! Tjoho! :mrgreen:  Dessutom fick jag några julskivor, Trotsboken om barns utvecklingsperioder (bygger delvis på Växa och upptäcka världen som jag ju haft mycket användning av), några änglar till min samling med mera. Och kläder till G känns ju som en present till mig också…🙂 Av Stefan fick jag en klocka eftersom min gick sönder i höstas och en box med tre julskivor av ”the Crooners”; Frank Sinatra, Dean Martin, Bing Crosby med flera. Jättemysig och stämningsfull!

Idag har vi äntligen pyntat julgranen, så nu står den så fin och glittrande i vardagsrummet. G lärde sig nästan krypa i sin iver att komma åt pyntet! Han hasade fram på rumpan och i sista stund fick vi tag på hans ivriga lilla hand innan den grabbade tag i en ljusslinga och välte hela granen… Phu!🙂

Jag har även fyndat lite på Oii:s mellandagsrea, köpte ett par jättesnygga hängselbyxor från Moonkids.

Bild

Hoppas ni alla har haft en härlig julhelg och njuter av ledigheten, om ni är lediga!

4 responses to “God fortsättning!

  1. God fortsättning. Skönt att ni inte blev liggandes sjuka länge.
    Snygga byxor!

  2. Skönt att ni fick det trevligt trots dumma sjukdommar! God fortsättning!

  3. Skönt att det blev lite jul trots allt. Låter som om ni fick många fina julklappar. Förstår om middag och barnpassning känns lyxigt!🙂 Kram Karin

  4. Härligt att ni fick fira jul.. vi fick ju oxå det med sjukdomar och härligheter.. suck. Hoppas på ny medicin för skruttan idag.. suck
    tack för kommentaren. kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

