Blommig fredag – minnessaker

Veckans tema hos Katarina är ”minnessaker i trädgården” och som många andra har även jag en hel del växter som väcker minnen. Det jag först kommer att tänka på är min vackra torparros, Minette, som är ett rotskott från min farfars mors trädgård. Jag skrev om den i somras på Rosens dag, och dagen efter gick min kära Farfar bort. Därför tänker jag förstås lite extra på honom när jag ser rosen, som vi kallar Amandarosen efter hans mamma.

Ett annat sorts minne är reseminnen, som mitt lilaskimrande gräs från Marseille. Jag plockade med mig frön från stranden och de inte bara trivdes utan frösådde sig till nästa år! Här skrev jag mer om gräset.

Dessutom har jag ju en hel del växter som jag har fått från trädgårdsvänner, som andra bloggare eller kompisar från Svenska Örtasällskapet. Ingen nämnd, ingen glömd, men alla lika kära!

Fler bidrag till blommig fredag hittar du här. Kika runt och ha det bra!

Kul med så många nya besökare igår på EFIT, hoppas några av er kommer tillbaka! Jag ska försöka återkomma till era bloggar också!

5 responses to “Blommig fredag – minnessaker

  1. Heisann!

    Godt å kunne minnes de som er gått bort med blomster. Jeg har noen fra faren min og moren min som jeg steller i haven her, men jeg har dem også… fremdeles…. i haven deres. Det er en fin følelse!

    Lyst til å ta en tur ut i naturen med kamera på starten av det nye året ?
    Bli med på vinterens Blogger’s Sunday Walk!

    Mer informasjon finnes på bloggen min,litt her og litt der ;:OD)

  2. Din söta amandaros måste vara ett extra dyrbart minne för dig🙂

  3. Minette har jag också – den är så söt!
    Ha en skön söndag!

  4. Åh, vad fin din Minette ser ut. En sådan skulle jag gärna också vilja ha:)
    Ha det fint,
    Charlotta

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

