Separationsångest

Förra veckan gick det ju jättebra för Stefan och G, men den här veckan har varit lite värre. Måndag och tisdag var G jättekinkig och klängig, Stefan fick inte ens sätta ner honom för att ta på jackan eller fixa mat utan att det blev storgråt…😦 Visst skulle det kunna bero på annat – han försöker ju lära sig krypa och har ännu en tand på väg – men när jag kom hem blev han jätteglad och ville inte släppa mig på hela kvällen, så det känns ändå som att det beror på att jag jobbar. Stackars lille skrutten, han förstår ju inte vad som händer, plötsligt är bara mamma borta hela dagarna! Han är väl rädd att pappa också ska försvinna, förmodligen därför han är så klängig…😦

Igår gick det i alla fall lite bättre, hoppas att det fortsätter så! Det värker i hjärtat när ens barn är så ledset och man inte kan trösta… Jag försöker gå hem lite tidigare så det inte blir så långa dagar, men jag måste ju jobba!

One response to “Separationsångest

  1. Det är inte lätt när man är liten och inte förstår…

    Kram Birgitta

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

