Musikal och textningskurs

I skrivande stund sitter jag på spårvagnen på väg till Göteborgsoperan, jag ska gå på musikalen West side story med en kompis. Vi bokade biljetter redan i höstas så jag har sett fram emot det länge! Jag älskar att gå på musikal (och teater, dans, opera…) och även om jag ju vet hur den här berättelsen slutar så vet jag också att det är en riktigt bra story!🙂 Jag tror uppsättningen har fått bra recensioner, känner ingen som har sett den. Ska bli så kul!

På tal om egentid – tidigare i veckan var jag på en textningskurs på Scrapbook etc. Vi fick lära oss ”reklamtextning” som grundstil och fick sedan tips och idéer om hur man varierar och pimpar den. Det var jättekul och lärorikt, jag kommer säkert ha användning för det när jag gör kort framöver. Är nämligen inte så nöjd med min handstil, lärde mig aldrig fin handstil när jag var liten. Nu gäller det bara att öva, för det hann vi ju inte på kursen! Här kommer några bilder på de testord jag skrev.

20120211-182131.jpg

20120211-182151.jpg

20120211-182203.jpg

Hoppas ni har en skön helg!
Kram

3 responses to “Musikal och textningskurs

  1. Kul med textningskurs! jag gick ju en kalligrafi-kurs när jag bodde i London, vi får byta anteckningar nån gång framöver! Har kvar mitt block från kursen fortfarande och morfar gav mig en massa coola spetsar till kalligrafipennor som han hade liggande – jätteroligt även om jag lite för sällan sitter o grejar (läs aldrig)..
    Är inte heller nöjd med min handstil, skriver så förbaskat slarvigt, hemma är det lättare att skriva lite lugnt o fint men på jobbet ska man ju hinna med så mkt anteckningar att det blir görslarvigt!🙂

    kram på dig

  2. Så härligt det låter, ha det så kul…

    Kram Birgitta

  3. Hoppas du hade en trevlig upplevelse – att musikalen levde upp till den långa väntan på att få se den;) Kul förresten att du varit på textningskurs. Textning verkar, liksom mycket annat, vara en konst att tömma! Minns att när jag var liten så ville jag lära mig skriva på det sätt som skyltarna var textade i matbutiken, hehe. Kram!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

