Blommig fredag – Gammaldags

Nu är årets första fröer i jorden! Alltid lika härligt när man plockar fram såjord, etiketter, spade och krukor och börjar bläddra bland alla fröer. Förr om åren brukade jag så rätt mycket inomhus, men förra året hade jag ju lite annat att se fram emot vid den här tiden så då sådde jag faktiskt ingenting. Men i år kliar det i såfingrarna!

Att så är på ett sätt lite gammaldags, det går ju inte att datorisera – växter kräver vatten, jord och luft även idag. Det är skönt att göra nåt med händerna efter en vecka på kontoret där allt jag gör har med datorer och papper (tyvärr inte scrapbookingpapper ;)) att göra!

20120217-153833.jpg

I krukorna ute sådde jag två sorters akleja som också är lite gammaldags, en riktig mormorsväxt. De här fröerna har jag fått av Birgitta med bloggen Glädjekällan och de är storblommiga. Blir spännande när de blommar att se hur de blir, man vet ju aldrig med aklejor, de korsar sig gärna. Kanske nåt liknande de här?

Bilder från Rara växter som har över 60 sorters akleja – om jag inte hade haft en shoppingfri månad skulle jag säkert ha shoppat loss där!:mrgreen:

Besök Katarina för att se fler bidrag till Blommig fredag!

4 responses to “Blommig fredag – Gammaldags

  1. Så gott som varje dag har här såtts och ställts ut dagen därpå. Att det skulle vara gammaldags må så vara, roligt är det!
    /Anette

  2. Visst är det spännande med frösådderna .
    Undran om det kommer att gro eller inte. Man hoppas ju alltid.

    Ha en fin helg
    Gunilla

  3. Den til venstre er meget smuk.
    Jeg er slet ikke kommet i gang med så meget som at overveje, hvad jeg skal så i år – jeg har travlt med slægten😀

    Regner dog med, at min trang til at beskæftige mig med have-arbejde fremfor slægten, automatisk vil ske, når det bliver forårsvejr🙂

  4. Aklejor i alla former är så fina – och särskilt de storblommiga. Lycka till med sådderna!
    Ha det gott!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

