Wow vilken helg!

Oj oj vilken härlig helg jag har haft!😀 I lördags var det dags för vår julklapp från mina föräldrar – restaurangbesök med övernattning och barnvakt på kvällen, natten och morgonen. Dagen till ära passade jag på att måla naglarna – första gången sen dopet i juni…

20120220-075240.jpg
Jag gillar OPI:s nagellack, främst förstås för att de sitter bra men även för namnen… (Meet me on the star ferry heter den här)🙂

Vi åkte till Kungsbacka vid 16-tiden för att G skulle hinna vänja sig, och vid 18.30 tog vi bussen in till centrum och Esters Vinbar och Restaurang där vi bokat bord. Innan dess hade vi druckit lite champagne som vi tog med oss, för att fira.🙂

Middagen inleddes för min del med carpaccio på hjort med chèvre, ljuvligt gott och med ett rött vin som passade perfekt.

20120220-075809.jpg

Stefan åt kräftsoppa som var lika god den. Till huvudrätt valde han kalv och jag rödtungsfilé med fyllning av kräftstjärtar, potatispuré med parmesan mm. Också fantastiskt gott!

20120220-080130.jpg

Efter detta var jag egentligen mätt men kunde inte låta bli efterrätt också…😉 Det blev en crème brulee och en kaffedrink med hasselnötslikör, mums!😀

20120220-080916.jpg

Nu började i alla fall jag bli ganska trött, men klockan var ju inte ens 22 och vi borde ju passa på när vi hade barnvakt hela natten! Så vi gick vidare till hotellets (finns bara ett hotell i Kungsbacka) bar där vi snabbt insåg att vi var de enda som inte behövde visa leg – förmodligen de enda över 20…😉 Efter en öl respektive alkoholfri drink kände vi oss mer än nöjda med kvällen och lyxade till det med en taxi hem till mina föräldrar – där allt hade gått så bra, G somnade direkt och hade inte varit ledsen alls. Skönt!

Morgonen därpå vaknade vi vid 8, hörde inget från ovanvåningen och somnade om, för att vakna igen 11.20! Så länge har vi inte sovit på ett år, det var nästan det bästa på hela helgen…😉

Natten hade gått jättebra, G hade vaknat vid 1 och fått välling och sedan sovit till 7.30 med bara lite gnäll nån gång men inget som krävde några större insatser. På morgonen hade han ätit gröt och sedan snällt suttit och lekt utan att verka sakna mamma och pappa… Men när han såg mig sken han upp, kröp fram i racerfart och satt sen som klistrad vid mig en lång stund med ett stort leende – och det känns förstås också kul!🙂

Det känns jätteskönt att första kvällen-natten-morgonen med barnvakt gick så bra! Igår var jag dessutom på spa med några vänner men det får jag berätta om en annan gång…🙂

5 responses to “Wow vilken helg!

  1. Så underbart det låter, vilken härlig julklapp ni fick.

    Kram Birgitta

  2. Härligt =) Vilken bra/fin julklapp ni fick. Såg att du var vinnare av underbarahems utlottning GRATTIS!
    Sen måste jag fråga om du kommer upp till Stockholm i april och ska på trädgårdsmässan, vore så kul att ses igen.
    kram på dig

  3. Åh vilket mys att få vara vuxna tillsammans. Och vilken mat! Det ser supersmarrigt ut!

  4. Hej, vad kul att du hittat till mig och gillar mina buketter! Visst är tulpaner, ranunkel och blåbärsris en oslagbar kombination, så vårligt!!! Låter som du haft en underbar helg, ska själv på restaurang i kväll, får unna sig lite lyx ibland! Jenny

  5. Vad skönt att kunna avnjuta sin julklapp så här i efterhand, det såg ut att vara en trevlig upplevelsevariant. Även skönt att det gått bra med G, då man kanske oroat sig lite smått för hur det går där hemma, i periferin mellan huvudrätt och efterrätt;)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

