För ett år sen…

… gick jag med stooor mage och väntade på att bebisen skulle behaga komma ut så vi fick träffa hen. Beräknat datum var 23 februari men G valde ju att vänta ytterligare 12 dagar – han trivdes väl där inne! Så här såg jag ut:

Och det här skrev jag:

BF kom och gick utan bebis, vilket ju visserligen var rätt väntat. Läste att 75% av alla bebisar föds senare än det datum man har fått så Knyttet är i gott sällskap – själv väntade jag 5 dagar extra innan jag kände för att födas och det ska tydligen vara ärftligt om man går över tiden eller inte. (Fast jag har en kompis som föddes rätt långt “försent” och själv fick sin förstfödde en vecka för tidigt, så jag vet inte…)

Igår var jag hos barnmorskan och allt ser fortfarande väldigt bra ut så det är ju skönt. Jag hade blodtryck på 120/70, Knyttet hade växt nån centimeter och hade hjärtljud runt 133 om jag minns rätt.

Jag passade i alla fall på att få lite vardagslyx genom att bege mig till Hagabadets öppna hus med en likadeles gravid kompis. Där vaggade vi runt med stora magar och drack smoothies, mumsade energisnacks och fruktsallad, fick ansiktsmask och plaskade runt i poolen medan vi pratade om föräldrapeng, barnkammarinredning och annat gravidsnack. En riktigt härlig eftermiddag!

Lite kul att vi idag fick en ny liten prinsessa! Synd att inte G kom ”i tid”, då hade han ju blivit flaggad för på sin födelsedag… Men min plan är förstås att min prins ska gifta sig med den lilla sessan…😉

2 responses to “För ett år sen…

  1. Ja, jisses, tänk att det är ett helt år sen man gick med den stora magen! På ett sätt känns det som igår, men på ett annat sätt som att det aldrig har hänt! =) Hoppas att ni mår bra och har det gott!

  2. Då hör jag och O till de 25 andra %. Han tittade ut nästan precis 3 veckor för tidigt.. Men det har han tagit igen🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

