Första vårtecknet

Nu är våren här! De första vårlökarna letar sig upp bland fjolårslöv och vissna perennblad.

20120226-192125.jpg

Som vanligt minns jag inte riktigt var jag satte vad i höstas, så det blir en överraskning när våren kommer. Och precis vid entrén, så jag kan se dem varje dag, tittar de första snödropparna fram. L.Y.C.K.A!

20120226-192329.jpg

6 responses to “Första vårtecknet

  1. ‘Fjolårslöv’ och ‘vissna promenadblad’ (finfina beskrivningar!), i kombination med din nya blogg-outfit, samt solljuset i vårlöksbilderna; JA, våren är snart här på heltid!:) krams

  2. Det är bara så underbart att våren är på väg…

    Kram Birgitta

  3. BM Gustafsson

    Underbart!
    Våra snödroppar blommar faktiskt med en liten hängande droppe!
    TROR, att jag hörde försiktig lärkdrill idag!
    Kram BM!

  4. Oj redan! Jag borde kanske ge mig ut i trädgården och se om något hänt där med…

    Sv: Det är regenten som bestämmer vilka som får titlar, smörar jag för O och han har Estell runt lillfingret så kan hon göra mig till prinsessa den dagen hon blir drottning.🙂

  5. Fint! Hittade några små krokusar på framsidan igår – de var tom lite vit/lila – kul att se vilken färg som kommer – vi är ju lite efter er med våren häruppe🙂

    Här har vi haft trädgårdsarbete deluxe i helgen! Tog ner 4 stora grenar på cypressen på framsidan, de hade vuxit ut från trädet som grenar men strävade uppåt så det såg ut som att vi hade flera cypresser. Nu är det ljust och fint och vi har ved till vår ännu icke-existerande kamin🙂

    Tog även bort två enar på framsidan och slet bort de fula buskarna mot gatan, ska gräva rötter när det är varmare… Gött🙂

  6. Såååå härligt när man börjar se dom första vårtecknen. Snödroppar och tussilagor i massor här nu på bara en dag. UNDERBART!

    Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

