Pysselsöndag

Idag har jag pysselträff med pysselgruppen, vi ska göra påskpyssel. Eftersom det är nära till mina föräldrar den här gången åker jag dit med G innan och hämtar honom efteråt, så får han lite kvalitetstid med mormor & morfar och Stefan får lite egentid han också – han har dessutom ont i ryggen stackarn, så det är skönt att inte ha bebis hemma.

20120318-130808.jpg

Här är grejerna jag ska ha med mig – gamla pappersägg att pimpa, fjädrar, olika sorters lim, glitter och pärlor, mönstrade papper, spetsar och band, och inte minst min nya favorittidning Inzpira, full av inspirerande påskpyssel.🙂

Hoppas ni också har en skön söndag!

6 responses to “Pysselsöndag

  1. Härligt med pysseldagar med vänner.

    Kram Birgitta

  2. Visst är det kul med pysseldagar/kvällar! Nästa tisdag ska jag träffa några kollegor för att pyssla, vet vad jag ska ha med mig för material, men inte vad vi ska göra! Spännande ska det bli!
    Nyfiken på hur ditt pimpade påskägg blev! Kanske kommer det en bild…
    Kram Cecilia

  3. Hej!

    Jag såg att du vid något tillfälle har skrivit om Buzzador på din blogg. Jag studerar marknadsföring och skriver ett examensarbete om buzz marknadsföring. Till detta vill jag gärna komma i kontakt med buzzadorer och höra om deras åsikter och erfarenheter om att buzza.

    Jag skulle därför uppskatta om du ville ta dig tid att svara på en enkät som finns på http://www.webropolsurveys.com/S/67675E2EE3E5ABC3.par

    Tack!
    Kenneth

  4. Det är så mysigt och rogivande med pyssel överlag! Påskpyssel känns på något sätt speciellt oskyldigt, liksom oansenligt till skillnad från exempelvis julpyssel som känns desto mer prestigefyllt. Kanske för att påsken infaller under våren och inte upplevs som lika kommersiell, även om den visserligen smått börjar bli det. I London var det i princip redan påsk, åtminstone bland alla skyltfönster.

    Krams

  5. Ibland undrar jag vad det är för fel på mig som är allergisk mot pyssel! Jag inreder, gärna både i hus och trädgård men jag ”pysslar” inte – tror jag åtminstone. Fina etiketter till mina örtsalvor – är det pyssel? Kanske. Att grålasera en planka som underlag till några krukor – år det pyssel? Kanske. I så fall pysslar jag på mitt eget vis. Men jag kan uppskatta andras pyssel där de med enkla medel åstadkommer små vitaminpiller, sånt man blir glad av.. Så helt hopplös är jag nog inte…
    Lycka till med påskpysslet!
    Ha det gott!/Laila

    • Jag kallar de saker du nämner för pyssel – kanske det mest är vad man kallar det? För mig är pyssel ett bra samlingsord för massa saker, från pärlsmycken och scrapbooking till att gjuta i betong! Men man kan väl lika gärna kalla det inredning eller nåt annat. Huvudsaken är att man gör det man gillar och trivs med!🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

