Häng med på månadsbilder!

På söndag är det 1 april och då är det dags igen för månadsbilder. Jag har bestämt mig för att testa att administrera en fotoutmaning med just månadsbilder, hoppas ni hänger på!

Jag gör ett inlägg på morgonen den 1a varje månad och den som vill lämnar sitt bidrag under dagen eller så snart man kan. Bilden kan förstås vara tagen nån dag innan om det är enklare, beror ju lite på vilket motiv man väljer.

Hoppas att många vill vara med och följa t ex en del av sin trädgård, ett träd eller en sjö i sin närhet, eller varför inte sitt barn eller himlen? Huvudsaken är att det på något vis speglar tiden som går och/eller årstidens skiftningar.

Reglerna är så enkla de kan vara; ett kort på samma motiv, den 1a varje månad. Mer utförligt:
1. Ta din månadsbild.
2. Publicera bilden på din blogg och länka till min blogg.
3. Återvänd till mig och skriv in url:en till ditt inlägg plus ditt namn i en kommentar till inlägget.
4. Efterhand fyller jag på med länkar till de bloggar som är med på månadsbilderna.

Välkommen att vara med!

Nedan är mina månadsbilder från 1 mars. Spännande att se hur mycket som har ändrats på en vårmånad!

7 responses to “Häng med på månadsbilder!

  1. Lyder spændende – glæder mig til at deltage på søndag.
    Ha´en god dag.
    Knus Hanne Bente

  2. jag är förstås med men det visste du väl 🙂
    Ska nog ta fler månadsbilder i trädgården för det händer såmkt nu 🙂

  3. Gomorgen Birgit.
    Tack för dina kommentatorer.
    Jag rörde bara på din blogg och vill följa den – men kan inte hitta en tilføjerknap – kanske du inte har en, utan måste lägga till min blogg adress.
    Jag har två bloggar – Mad om vardagslivet (för det nära grejer) adr. http://www.finus.dk och då har jag min fotoblogg – med bara ett foto, det använder också teman på andra bloggar – adr.www.hbt.finus.dk.
    Önskar dig en bra dag.
    Kram Hanne Bente
    PS. Jag har skrivit till dig i svenska i Google translate.

  4. Pingback: Blommig fredag – i mina krukor | Timjan & Akleja

  5. Hej du!
    Det är min jobbehelg, men jag har en delad tur, så en liten kameratur kan det nog bli…Vi får se…Ha det så länge!
    hälsn
    AnnA

  6. Kul idé med månadsbild – delaktiga läsare är alltid kul att både ha och vara:) Få se om jag kommer ihåg att bidra med någon himmel! Krams

  7. Pingback: Månadsbild april | livetemellan

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

