Blommig fredag – i mina krukor

Dags för säsongens sista Blommig fredag, det kan jag ju inte missa! Temat för veckan är ”Krukplanteringar”. På vår trappa har jag olika krukor med säsongens blommor, lite olika från år till år. Just nu ser det ur så här:

Ett miniväxhhus i shabby chic-stil som jag köpte på trädgårdsmässan i Stockholm, min söta trädgårdsdrake från Österlen och zinkprydnaderna från förra sommaren samsas med en kruka med pärlhyacint, minipåsklilja och pensé.

Julrosen som jag fyndade på ICA häromdan ihop med en påskgul ranunkel.

Vad har du i dina krukor? Besök gärna Katarina för fler bidrag till Blommig fredag. Och missa inte min nya fotoutmaning med månadsbilder, på söndag! Läs mer här.

4 responses to “Blommig fredag – i mina krukor

  1. Så fin den där lilla tunnan med julros och ranunkel! Ska ge mig ut på jakt efter växter till krukor i vår nya trappa Och letar som bäst idéer. Det här arrangemanget gillar jag!
    Trevlig helg!/Laila

  2. Hej Birgit.
    Flotte krukker du viser.
    Ønsker dig en god lørdag.
    Knus Hanne Bente

  3. Vilket fint arrangemang.
    Det skulle jag gärna ha hos mig också.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

  4. vilka fina arrangemang du gjort!gillad ranunkeln och julrosen ihop.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

