Månadsbilder april 2012

Dags för månadsbilder igen, och första gången i min lilla fotoutmaning som jag hoppas många hänger på! När du har tagit dina månadsbilder och gjort ditt inlägg, länka hit och lämna en kommentar med URL till ditt inlägg, så gör jag en lista med alla som medverkar. Det är förstås kul om så många som möjligt gör sina inlägg redan idag, men om du inte hinner så är det ok att komma senare i månaden också!

Min buskplantering på baksidan av huset ser ut såhär, denna 1 april:

20120331-191217.jpg

Ganska mycket grått och brunt fortfarande, men en del färgklickar, främst i form av vårlökar som tittar upp ur jorden.

20120331-191233.jpg

Jag har delat in planteringen i fyra delar, en del för varje årstid. Finast just nu är (helt enligt planen :)) vårdelen, med hybridkejsarolvon, trollhassel och julrosor samt vårlökar under de vintergröna buskarna rhododendron och lagerhägg.

20120331-191303.jpg

Här är de bloggar som är med och tar månadsbilder (jag fyller på efterhand som ni lämnar kommentarer):
Vild med hverdagen
Vilt og vakkert
AnnamA! Trädgårdsliv & annat liv
Helenas fotografier
AnnamA! Trädgårdsliv & annat liv – version 2
Ildkat

Livet emellan

Välkommen! Och glöm inte att besöka varandra och se hur årstiderna skiftar!

13 responses to “Månadsbilder april 2012

  1. Hej Birgit.
    Spændende udfording du har startet – ønsker dig held og lykke med den.
    Flot bed du er ved at lave – bliver spændende at følge måned for måned.
    Mit bidrag til din udfordring:
    http://www.finus.dk/#post570 -”Vild med hverdagen”
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente

  2. Heisann!

    Nå har jeg ordna meg wordpress konto og kan gi deg kommentar. Jeg har starta på månedsbildeposten og henger med…
    go’ 1. april!

    Takk for at du tar initiativet, Birgit ;:OD)

  3. Merkelig, her gikk det uten problemer, kan hende det er fordi jeg nå har wordpresskonto, men gidder ikke å fundere over det lenger. Det viktigste er at vi har kontakt!

  4. Hej!
    Jodå, jag fick till det, och skickar några 1:a april foton från det skånska landskapet och vår trädgård. Min URL : http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.se/2012/04/manadsbilder-april-2012.html.
    Ha en skön vecka!
    hälsn
    AnnA

  5. Jag missuppfattade nog utmaningen, trodde man hade några dagar på sig… vi har ju varit borta i helgen och nu är det mörkt… ska se om jag hinner ta bilder imorgon.. tänkte sitta hemma o jobba men insåg idag att Eskils ena tand ser konstig ut efter ett fall hos farmor i helgen så det måste troligen till en föräldraledig dag för att åka till tandläkaren *SUCK*

    Jag försöker lägga ut bilder så snart som men ligger efter på marsutmaningen också så det tar nog några dagar :-I

  6. Hej!
    Jag missuppfattade lite, så det blev ettt inlägg om hur det såg ut lite överallt 1 april…Men jag återkommer…
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    • Hej! Ja men det kan ju också vara månadsbilder, det är fritt att tolka! Du kan ju se hur du vill göra i fortsättningen, kul att du är med i alla fall!

  7. Hallå, då är månadsbild fixad… här är inlägget:
    Kram
    http://helenasfotografier.wordpress.com/2012/04/03/manadsbild-april/

  8. Hej igen!
    Och så fick jag till en månadsbild om ett trädgårdsprojekt…
    GLAD PÅSK!
    hälsn
    AnnA

  9. Ojoj, här är man sist av alla. Men nu har jag gjort det. Och bilden är från typ rätt dag iaf. Här är länken. http://livetemellan.wordpress.com/2012/04/11/manadsbild-april/

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

