Tretton månader (lite försenat)

Hade inte riktigt bestämt mig för om jag skulle fortsätta skriva om G:s utveckling varje månad, men när jag tänker på allt han lärt sig på en månad fortsätter jag ett tag till!🙂 Så här kommer för 13 månader, lite försenat:

  • Använder mest kläder i storlek 80 men en del i 86
  • Helt blond efter frisörbesöket för en månad sen
  • Har börjat dra sig upp till stående, blir säkrare för varje dag
  • Börjar trotsa, kan bli vansinnig om han inte får som han vill… Undrar vem han har fått det humöret efter..? hum hum…
  • Säger säkert mamma och pappa, andra ord han använder är titta (yttras nästan hela tiden), badä (bada eller banan), nam-nam, nenene (nej)
  • Är kelig och kramig men ibland lite hårdhänt
  • Äter bra av många saker, om än inte alla, favoriter är fortfarande frikadeller och äggröra
  • Har tyvärr fått smak på socker, det går inte längre att äta efterrätt eller godis utan att han får smaka
  • Sover bara en gång på dagen
  • Somnar strax efter 19 och sover till ca 7, men med minst en vällingstund på natten och ofta flera kortare uppvak
  • Sover oroligt, vaknar ofta med gråt och vill sova i vår säng vilket han får (ska ta tag i det… snart…)
  • Försöker bygga torn med klossar och megaduplo
  • Älskar att leka med sin plastboll, både kastar och sparkar!
  • Försöker komma åt saker under soffan genom att använda en annan leksak – han har sett hur vi petar ut saker med en pinne
  • Älskar musik, rör sig ofta i takt till musiken
  • Tycker det är jättekul med andra barn, blir helt till sig av förtjusning och vill leka jage eller tittut
  • Är oftast glad men har som sagt ett visst humör, och kan bli väldigt kinkig om han inte får som han vill

One response to “Tretton månader (lite försenat)

  1. Kan säga såhär i efterhand att jag önskar att jag fortsatt skriva, nu gjorde jag ett inlägg på 18 månadersdagen och det har ju hänt massor.. hade varit roligt att ha lite om vad som hände varje månad… men får se om jag kör varje månad eller kör lite mer sällan… roligt med uppdatering oavsett🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

