Pimpat påskägg

För några veckor sen hade vi påskpyssel med pysselgruppen. Jag pimpade (eller ”altrade” som man säger inom scrapbooking) ett gammalt påskägg av papp genom att klistra på tidningspapper, måla tunt med vit allmogefärg, klistra på en påskservett på ena sidan och sedan dekorera med pärlor, fjädrar och blommor. Så här blev det:

20120411-220929.jpg

20120411-221253.jpg

20120411-221355.jpg

2 responses to “Pimpat påskägg

  1. Så fint det blev…

    Kram Birgitta

  2. Vad duktig du är! Önskar i bland att jag vore mer pysslig… eller att jag hade lite större intresse för det. Ofta gör jag saker bara för att jag ”måste” känns det som. Haha.. Eller…rättare sagt….jag gillar att greja men känner mig inte så duktig som jag skulle vilja vara… Men övning ger ju färdighet sägs det.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

