Månadsbilder maj 2012

Sköna maj välkommen… Äntligen är våren tillbaka! Buskarna skiftar i grönt och vårlökarna har knoppar eller blommor.

20120501-112401.jpg

20120501-112432.jpg

Några närbilder också:
20120503-204431.jpgVårdelen skiftar i blått, med ormöga, vintergröna och rysk vårstjärna. Jag hann klippa ner gräset i mitten av bilden mellan översikts- och närbilden…🙂

20120503-204453.jpgUnder/framför bärhäggmispeln blommar en av mina favoriter; kungsängsliljorna.

Var med på fotoutmaningen med månadsbilder! Följ en del av din trädgård, ett träd, en sjö, en bit av himlen eller kanske din bebis, månad för månad. Gör ditt inlägg och länka hit, lämna sen en kommentar så länkar jag tillbaka till dig!

Njut av din lediga dag!

Vi har månadsbilder:
Vild med hverdagen
Livet emellan
Anamma! Trädgårdsliv och annat liv
Vilt og vakkert
Moas Lovely Things
Ildkat
Helenas fotografier

9 responses to “Månadsbilder maj 2012

  1. Hej Birgit.
    Flotte billeder du viser – nu er blevet flere farver på.
    Mit bidrag.
    http://www.finus.dk/#post600
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

  2. Hej Birgit! Nu har visst våren kommit igång ordentligt både i Sverige och Frankrike. Här är mina månadsbilder
    http://livetemellan.wordpress.com/2012/05/01/manadsbilder-maj/
    Kram!

  3. Heisann, javisst er jeg med.Mitt bidrag kommer i morgen tidlig ;:OD)
    Sees da!
    Mai fikk pangstart – og haven sjokk i dag…

  4. Hej Birgit!
    Mina månadsbilder tagna 1:a Maj, kommer här i detta inlägg: http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.se/2012/05/moodboard-och-sa-var-det-forsta-dagen.html
    Det växer så det knakar i Skåneland!
    Ha en fortsat skön vecka!
    hälsn
    AnnA

  5. Heisann!

    Her er mitt: http://viltogvakkert.blogspot.com/2012/05/manedsbilde-mai.html

    Ha en fin maimåned alle sammen ;:OD)

  6. Oj det har jag glömt Birgit.. fotoutmaningen.. ska se till att få börja med detta.. ska bara välja en vinkel jag gillar först =).. kram o ha en fin vecka.. Moa

  7. Nu har jag gjort ett inlägg om månadsbild.. Kram o ha en solig dag…

  8. Maj är den absolut bästa tiden på året! Ja, när vädret är det rätta då vill säga.🙂

    Sv: Mysko att mina kommentarer blivit uppätna, jag kanske spammar.🙂 Jag skriver ut bilderna på tjockare papper, hittade ett i gömmorna. Ta bara inte fotopapper, det är för glansigt. Eventuellt kan baksidan på dem fungera.

  9. Hej gumman, nu har jag lagt in en månadsbild på helenasfotografier.wordpress.com🙂
    Direktlänk till inlägget:
    http://helenasfotografier.wordpress.com/2012/05/04/manadsbild-maj/

    kramis

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

