Dags igen för Lisebergs trädgårdsdagar

Igår drog Lisebergs trädgårdsdagar igång igen och jag var där på eftermiddagen med Örtasällskapet. Tyvärr öste regnet ner hela dagen, allt i montern var blött och det var ganska få besökare. Men vi hade trevligt ändå!🙂

20120511-082108.jpg
Det här fina arrangemanget på temat Jord gillade jag. Fanns även med tema Luft;

20120511-082319.jpg

… eld;

20120511-082417.jpg

… och vatten (i bakgrunden ett ”jordklot”);

20120511-082509.jpg

Det var Sötåsens floristutbildning som gjort dem, de delade även ut jättefina corsage (jackprydnader), armband och ringar med blommor på – helt gratis!😀

Jag fyndade två krukor med klosterliljor, liknar snöklockor men blommar lite senare. 20 kr för en kruka med tre stora knölar, bra pris! Alla i min monter köpte likadana, haha.

20120511-134423.jpg

20120511-134435.jpg

Nu är jag på väg dit igen, det blåser men regnar iaf inte, skönt!

One response to “Dags igen för Lisebergs trädgårdsdagar

  1. Var också på Liseberg i går. Såg dig inte när vi gick runt. Får väl skylla på alla paraplyerna :-))
    Trevlig helg
    Birgitta

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

