Lisebergs Lustgård

Igår var jag en sväng på Liseberg med G, jag behövdes inte i montern men det var kul att bara gå runt och titta lite.

20120513-202403.jpg
Tulpanhav, underbara färger!

Vi tog en sväng i Lisebergs Lustgård:

20120513-202906.jpg

20120513-202925.jpg

G var väldigt fascinerad av bäcken som rinner genom hela lustgården;

20120513-202945.jpg

20120513-203002.jpg

”Titta! Titta!” 🙂

Lite shopping blev det även denna dag – sättpotatis och ett olivträd på stam. Jag tog ut 300 kr första dagen och bestämde mig för att det fick räcka, och jag hade 5 kr kvar igår. 🙂

Hoppas ni har haft en skön helg och får en bra – kort – vecka!

5 responses to “Lisebergs Lustgård

  1. Wow vilket hav av tulpaner! Där ligger ens egna i lä (dessutom har de flesta blommat klart nu)…
    Är det sen sättpotatis? Vi satte våra i slutet av april och har börjat titta upp, men det var tidiga sorter vi satte.

    • Ja det var sen potatis, mandelpotatis blev det. Kul att testa olika sorter! Då kanske ni får nypotatis till midsommar tom? 🙂

  2. Hej Birgit.
    Flotte billeder du viser af nogle smukke tulipaner.
    Yndig lille dreng – går udfra at det er din søn.
    Ønsker dig en god mandag.
    Knus Hanne Bente

  3. Underbara tulpaner och så vackert det är med bäcken genom lustgården. G ser väldigt intresserad ut…

    Kram Birgitta

  4. maffigt tulpanhav!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

