Blommar just nu

20120514-212056.jpg
Silverpäron och tulpaner

20120514-212117.jpg

20120514-212159.jpg
Jag minns inte att silverpäronet har blommat tidigare, det är ju jättefint! Notera hur blommornas svarta prickar fångas upp av den mörka alunroten under…

20120514-212257.jpg
Tulpanerna är tänkta att matcha krikonets blomning (som inte har startat än), men de passar ju lika bra till silverpäronet…🙂

7 responses to “Blommar just nu

  1. Har också upptäckt mitt silverpärons vackra blom i år.. det är först nu som det börjar bli lite storlek så det är ju mer blom nu. Kanske därför man ser det på ett annat sätt.. en verklig bonus i alla fall.. kram o ha en bra dag..MOa

    • Ja det kan ju vara därför, mitt har också växt till sig lite. Måste nog beskära det lite, grenarna ligger ner på marken och det är ju inte så fint…🙂

  2. Mitt silverpäron blommar inte i år. Kanska pga kraftig beskärning. Kunsgsängsliljorna och tulpanerna trivs bra under och omkring päronet! Kram/Lila-Christina

  3. Så fint det blommar hos dig…

    Kram Birgitta

  4. Så romantiskt – lika vackert är namnet silverpäron som dess oskuldsfullt vackra utseende! Du har då en fin förmåga att finna trädgårds-originalitet… eller så är det bara jag som tror att det enda man kan plantera är vårlökar och ‘gratis’ maskrosor😉

  5. silverpäron blir så fin och skir blomning på! jag har också ett som blommar nu!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

