Hemma igen

Hej hej! Blev lite paus i bloggandet, tycker ofta det är svårt att komma igång igen när jag varit borta och inte bloggat på ett tag. Men imorgon är det ju dags för nya månadsbilder så nu kör vi igen!

Vi har haft det toppen i Norge, två jätteintensiva dagar med umgänge med mina två syskon och 12 kusiner med föräldrar, respektive och i flera fall barn. Över 30 personer var vi, från G på 15 månader till min mormor på 90 år!🙂 Vi åkte på utflykter, hade picknick och lördag kväll åt vi på restaurang med sång, tal och god mat.

G är ju en social prick och stortrivdes med alla nya människor som lekte och gåtränade med honom. På lördagskvällen var en servitris gullig nog att leka med honom i 20 minuter så vi fick äta ifred. Jättesnällt!

Fint väder hade vi också, det brukar alltid regna i Haugesund men de här dagarna var det sol och över 20 grader! Härligt!

Bilresan gick bra, vi åkte i fyra timmar torsdagskvällen och sov på hotell i Sandefjord, sen var det sex timmars effektiv körning på fredagen innan vi var framme. Totalt 8,5 timmar var vi på resa, var ju tvungna att rasta rätt ofta för Gs skull. På väg hem sov han mer så då kunde vi köra på längre stunder, behövde bara 7,5 timmar från Haugesund till Sandefjord och sen fyra timmar sista biten. Skönt att det fick, men han var väldigt trött på att sitta i bilen på slutet och det är inget jag vill göra om alltför snart!

Totalt var det en finfin semester, som ni nog ser!🙂

20120531-211229.jpg
Stefan, G och jag med min syster och hennes pojkvän.

Kommer fler bilder snart i ett låst inlägg, hör av dig om du inte har lösenord och vill ha det!

2 responses to “Hemma igen

  1. Vilken intensiv men rolig resa! Kan verkligen tänka mig att bilkörningen var jobbig inte minst för G.🙂 Ser fram emot fler bilder här framöver då! Kram

  2. Vilken rejäl släktträff och skönt med minisemester så här strax innan sommarhögsäsong. Det ser ut om om ni hade det harmoniskt, liksom helylle. Kul för G att träffa sina släktingar, också de för den delen träffa honom. Kan tänka mig att han trivs bra bland folk, så social och charmig som han är kommer han nog inte få det svårt senare i livet. Bisous från en nyanländ fransyska😉

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

