Månadsbilder juni 2012

Redan juni och växtligheten har formligen exploderat av den senaste tidens regn följt av sommarvärme. Nu är det svalare igen men jag hoppas verkligen att värmen snart kommer åter!

20120601-140019.jpg
Längst till vänster ser man hur klematisen börjar täcka in sitt ”klätterträd”, jag längtar tills den blommar!
Guldschersmin och de sista tulpanerna lyser upp i rabatten.

20120601-140417.jpg
Under silverpäronet blommar silverarven med vita blommor. Längre åt höger är det mycket grönt med en del vita men även gula och blå inslag. Grannens gula färgväppling (tror jag det är) är fin nu när den blommar, men sprider sig tyvärr och hotar att ta över även min rabatt.

20120601-085047.jpg

Vilken skillnad mot förra månaden! 🙂

Var med på fotoutmaningen med månadsbilder! Följ en del av din trädgård, ett träd, en sjö, en bit av himlen eller kanske din bebis, månad för månad. Gör ditt inlägg och länka hit, lämna sen en kommentar så länkar jag tillbaka till dig!

Vi har månadsbilder:

AnnamA! Trädgårdsliv och annat liv

Vilt og vakkert

Moas lovely things

Ildkat

3 responses to “Månadsbilder juni 2012

  1. Oj vad mycket som händer nu.. ser verkligen hur det växer! Ja denna helgen är fullt upp det är supertrevligt men tillbaka i vardagen ska jag fota för månadsbilden.. tänkte tanken i går men hann inte med riktigt inför resan men det kommer.. kram o ha en fin helg.. moa

  2. Heisann!
    Og jeg som hadde ‘laget ferdig’ innlegget, glemt det hele og bare dratt til Strømstad mens bloggen levde sitt eget liv og postet innlegget uten bilde og uten tekst!
    Nå er det retta opp! Ha go’ søndag Birgit ;:OD)

  3. Jätteskillnad.. och härligt Birgit! Nu har jag lagt upp mina bilder, bättre sent än aldrig.. eller hur?

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

