Aklejor, aklejor…

Nu blommar aklejorna och jag går och njuter av dem varje dag jag kommer hem. Har försökt räknat hur många olika jag har, 12 stycken fick jag det till!🙂

För att visa mångfalden klippte jag av en blomma från varje och fotade;

20120606-192608.jpg

Och för att bevara dem en stund i alla fall lade jag dem i en skål med vatten;

20120606-192634.jpg

Jag vill gärna ha många olika, har flest mörkblå/lila så jag funderar på att klippa bort blommorna på dem innan de bildat frön, för att förhoppningsvis få fler korsningar som har vitt och rosa i sig. Funkar det tror ni? För att vara säker skulle jag väl klippt bort de blommorna direkt, men det känns lite tråkigt – de är ju vackra de också, bara att jag helst vill ha många olika istället för flera nästan likadana!

3 responses to “Aklejor, aklejor…

  1. Åh vad fina de var!!
    Sv: Aha, de sitter på liljorna! Hur ska jag göra för att bli av med dem?

  2. Så vackra aklejor – så vackert namn du har, höll jag på att säga:) Blommor känns trots allt ganska logiska, eller de ÄR logiska, med tanke på hur ‘enkelt’ det verkar förefalla sig att blanda färgerna deras sinsemellan. Krams

  3. Härligt med alla aklejor just nu.. Såg ju ditt inlägg men kom av mig i skrivandet och ser nu att jag inte skrev någon kommentar här.. men blev inspirerad att göra nåt liknande.. =).. ja även jag älskar dem för dess olikhet o variationsrikedom.. de är drottningen just nu i min trädgård.. =)
    ha en fin vecka.. kram/moa

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

