Feber

Natt till igår sov G oroligt, vred sig och grymtade, buffade och puffade. När vi kände på honom var han glödhet och även hans flämtande andning visade på feber. Vi gav en Alvedon (stolpiller) och efter en timme somnade han om och sov till 9.30 – tydligt inte frisk. Jag var föräldraledig igår och istället för att lämna och hämta på förskolan – och hinna jobba lite hemifrån emellan – fick jag ta hand om en trött och gnällig liten stackare. Precis som förra gången han var sjuk ville han bara sitta i mitt knä och bli struken över ryggen… Efter en stund lade vi oss i sängen, jag läste och sjöng lite för honom och det dröjde inte länge innan han sov. Totalt igår sov han fyra timmar på dagen, mot normala en, och ändå somnade han för kvällen vid 21.30!

Vi gick en promenad för att få frisk luft och han orkade inte ens reagera när vi gick förbi tre hundar! Men han sa i alla fall Brrr-a! och vinkade till alla bilar, annars hade jag blivit orolig…🙂 Även aptiten var lidande, han ville inte ens ha köttbullar utan åt bara lite pasta till lunch.

Antingen är det de fruktade förskolebacillerna eller nya tänder – jag upptäckte nämligen igår att han nu har fyra kindtänder, en uppe och en nere på varje sida. Han har varit lös i magen de senaste dagarna, vi trodde först det var chili con carnen på förskolan i måndags men det borde ju inte hålla i sig mer än nån dag, och jag minns från tidigare tänder att han varit lös i magen och fått feber.

Nu i morse var han mer som vanligt, lite varm men inte alls som igår, men ganska gnällig. Stefan är hemma idag och skulle ev få lite avlösning mitt på dagen av farmor. Hoppas G är frisk imorgon så vi kan åka till Kungsbacka – Gammelmormor är nämligen på besök och det vill vi ju inte missa! Och jag hoppas det går bra på förskolan på måndag – vi skulle ju börja med vanliga tider men kanske kör en kort dag på måndag eftersom inskolningen blev avbruten nu.

One response to “Feber

  1. Stackars G, feber är aldrig kul! Hoppas det gått över – E fick en liknande sjuka förra veckan, feber och han pekade på munnen när vi frågade vart han hade ont och hade tagit med min pappa in i badrummet för att borsta tänderna (det här är alltså killen som springer iväg om man säger att vi ska borsta tänderna) – så vi tror det är en hörntand för hans del… några dagar senare var han frisk igen🙂

    (görkrångligt att skriva kommentar helt plötsligt, har du ändrat inställningarna?)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

