Månadsbilder september 2012

September – första höstmånaden, eller…? Idag är det soligt och varmt och känns fortfarande som sensommar, men häromdagen var det definitivt höst i luften.

I trädgården börjar de mättade färgerna skifta lite i brunt och det finns nästan inget som blommar (för övrigt en miss i planeringen, jag trodde höstanemonerna och silveraxet skulle blomma nu men de är tydligen senare).

20120901-121218.jpg

Stor förändring längst till vänster – det gamla trädet som tjänade som klätterställning för gullklematisen ramlade häromdagen! Det var tydligen mer ruttet än vi trodde… Fördelen är att den japanska lönnen syns lite mer, den hade hamnat i skymundan.

20120901-121404.jpg

Och en närbild på pärlrönnens vita bär – den börjar minsann få höstfärger också…

20120901-121443.jpg

Var med på fotoutmaningen med månadsbilder! Följ en del av din trädgård, ett träd, en sjö, en bit av himlen eller kanske din bebis, månad för månad, för att spegla tiden som går och/eller årstidens skiftningar.. Gör ditt inlägg och länka hit, lämna sen en kommentar så länkar jag tillbaka till dig!

Vi har också månadsbilder (jag fyller på efterhand som ni lämnar kommentarer):
Vilt og vakkert
Livet emellan
Tausert

5 responses to “Månadsbilder september 2012

  1. Ja, det är lite som att sensommaren ”aktivt” förbereder sig för nästkommande årstid. Som om den vore en människa som skiftar humör, fjällar löv, ställer om sin kroppstemperatur och anpassar sig efter höstens vackra skimmer🙂

    Hoppas du har haft en bra helg, påtat i trädgården kanske? Kram!

  2. Hallåj där🙂 Jag är så glad för i år har även jag fått bär på min pärlrönn! Skall bli roligt att se hur höstfärgerna blir, den är lite större i år så den bör synas även på håll.
    Silveraxet brukar vara riktigt sen hos mig men höstanemonerna däremot, har redan blommat äver, vet inte om det finns olika sorter med olika blomningtid? mina höstanemoner blommar alltid i slutet på juli, konstigt.
    Ha en bra vecka, kram ♥

  3. Jag har aldrig lyckats riktigt bra med höstanemoner. Hos andra blommar de sedan länge men mina får en blommar eller två nu eller något senare. Din lönn och rönn ser väldigt fina ut! Kram

  4. Hallå, nu är månadsblden för september uppe – blev jätteliten, ska försöka fixa tll den, fuskade denna gång så den är tagen med iphonen🙂
    Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

