Nya favoriter i badrumsskåpet

Jag har använt Body Shops ansiktsprodukter många år nu. Först nån serie som jag inte minns namnet på som försvann, då gick jag över till Vitamin E-serien men så blev jag varse att den innehåller parabener som både är cancerogena och inte bra för miljön så nu har jag successivt bytt till en ny serie, Nutriganics. Den innehåller 98% ekologiska råvaror och doftar underbart av bland annat citrus och timjan. Den ska vara bra mot de första tecken på åldrande, nu har jag inte börjat få rynkor än men den funkar ju bra som rengöring och fuktighetskräm ändå!🙂

20120904-140816.jpg

Ett extra plus är att rengöringsmoussen tar bort mascara, så man slipper ytterligare en produkt på kvällen. Jag är jättenöjd med mina nya badrumsfavoriter så jag ville tipsa om dem! Just nu har Body Shop dessutom Tag 3 betala för 2 på de och vissa andra ansiktsprodukter, så det är läge att passa på!🙂

2 responses to “Nya favoriter i badrumsskåpet

  1. Tack för tipset! Jag älskar mina produkter från Dermalogica men är sugen på att satsa på ekologiskt istället.🙂 Kram!

  2. Det är kul att testa lite nytt, om sen flaskorna är vackra är det ett plus.
    Kram Birgitta

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

