Min (o)tur…

… att bli sjuk. Jag vaknade med nackspärr i lördags och i söndags hade jag ont i halsen, som i måndags gick över i snuva. Igår hade jag nog egentligen behövt vara hemma, men eftersom det var studiedag på G:s förskola var jag hemma med honom. Jag hade tänkt gå till kyrkans öppna förskola för att träffa det gänget igen, men tror ni inte att församlingsassistenten var sjuk just igår! Typiskt…

Eftersom vi ändå var där så följde en mamma och son med hem till oss, vi pratade och barnen lekte – eller ja, det gick väl sådär… G ville nog bara busa lite men H är ganska lugn och blev lite rädd/ledsen, och när G märkte det blev det förstås jättekul att retas. Det slutade med att H gallskrek så fort G petade honom på foten, och vi var tvungna att hålla dem ifrån varann. Lite synd! H:s mamma var förvånad och tyckte att han ju borde vara van från förskolan, men kanske kände de på dig att G hade ”övertag” för att vi var hos oss? Nästa gång ska vi ses hos dem så får vi se hur det blir då, G är ju inte sån på förskolan…

Idag är jag iaf hemma från jobbet, lämnade G på förskolan, gick hem och läste tidningen och bäddade ner mig i sängen. Vaknade fem (5!) timmar senare! Jag behövde nog sova… Nu ska jag snart hämta honom, Stefan är på väg hem också.

Imorgon hoppas jag vara frisk, har ett möte på morgonen och en del jag behöver få gjort, på fredag är jag ledig för att vi ska åka till Eskilstuna på dop! Ska bli så kul!! Vi ska bo på hotell fre-sön, blir mysigt, och jättekul att träffa våra vänner och den lilla nykomlingen som vi inte har hunnit se än. Dessutom passar vi på att hälsa på min farmor i Skara på vägen så det blir mycket trevligt!

Både S och G är också förkylda, men inte så de har behövt vara hemma. G hostar lite och näsan rinner men han är lika pigg som vanligt. Jag som trodde det skulle bli VAB, inte att jag själv skulle vara hemma… (Jag hör vad ni tänker, vänta bara det kommer!)😉

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

