Månadsbilder oktober 2012

Dags för månadsbilder igen och nu är det verkligen höst! Förra hösten var ovanligt torr, det känns redan som att hösten i år har tagit igen det… Regn varje dag på sistone, trist! Hoppas oktober bjuder på några fina brittsommardagar.

I buskplanteringen börjar en del träd/buskar fälla sina löv och andra får höstfärger;

20121001-081440.jpg

Och ännu mer på andra sidan;

20121001-081638.jpg

Miskantusgräs, pärlrönn, höstsilverax och bärhäggmispel;

20121001-081910.jpg

Där finns även japansk lykta som G tyckte var spännande… Varje sommar undrar jag vad det är för växter som halvt om halvt invaderar planteringen och varje höst kommer jag på att det är japansk lykta… De tar ju lätt över om de får men de är fina, ska nog ta in några i vas snart.

20121001-082022.jpg

20121001-083449.jpg

… och högt över de andra växterna svävar höstsilveraxets blomma;

20121001-082314.jpg

Var med på fotoutmaningen med månadsbilder! Följ en del av din trädgård, ett träd, en sjö, en bit av himlen eller kanske din bebis, månad för månad, för att spegla tiden som går och/eller årstidens skiftningar.. Gör ditt inlägg och länka hit, lämna sen en kommentar så länkar jag tillbaka till dig!

Vi har också månadsbilder (jag fyller på efterhand som ni lämnar kommentarer):
Livet emellan

One response to “Månadsbilder oktober 2012

  1. Hej Birgit! Här kommer min länk
    http://livetemellan.wordpress.com/2012/10/02/manadsbilder-oktober/

    Fint ser ni ut att ha det, även om det är lite höstruskigt. Kram

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

