Månadsbilder november 2012

Nu är det dags för månadsbilder igen, näst sista för i år. Buskplanteringen är rätt tråkig så här års, nästan alla buskar har tappat sina blad och det är mest brun-gråa toner. Tur att silverarvet behåller färgen lite längre!

20121101-152811.jpg

Och till höger i planteringen syns orange färgklickar i form av japansk lykta eller judekörs som den också kallas.

20121101-152836.jpg

Orange och mörkgrönt (julrosblad) är en fin kombination! Notera också spaden och lökjärnet på gräsmattan – jag jobbade hemifrån idag och passade på att plantera lite tulpanlökar på lunchrasten…🙂

20121101-152940.jpg 20121101-153055.jpg

Var med på fotoutmaningen med månadsbilder! Följ en del av din trädgård, ett träd, en sjö, en bit av himlen eller kanske din bebis, månad för månad, för att spegla tiden som går och/eller årstidens skiftningar.. Gör ditt inlägg och länka hit, lämna sen en kommentar så länkar jag tillbaka till dig!

Vi har också månadsbilder (jag fyller på efterhand som ni lämnar kommentarer):

Livet emellan

4 responses to “Månadsbilder november 2012

  1. Heisann og kram tilbake!
    Jeg tenkte i går kveld… i morra må jeg huske på å ta et månedsbildefoto før jeg går hjemmefra til jobben, men det ble det ikke noe av. Egentlig gjør det ingenting, for det var like mørkt da som når jeg kom hjem igjen!
    Sender deg et bilde av lille Saga på mail ;:OD)

    Fint med japanske lykter. Hadde det der vi bodde før….

  2. Månadsbilder kanske man skulle börja ta. Det får bli pionterrassen i så fall, tänkte börja i januari och följa den under ett år. Återkommer med bidrag då. Nu ska jag röja det allra sista i köksträdgården för i år och kanske hinner jag gräva ner stallgödsel i nästa års potatisbädd. Och tvätta fönstren i stora växthuset. Och rensa ogräs i Åppeldalen. Och städa i lekstugan…
    Ser att ni varit på Teneriffa. Var det samtidigt som det brann i skogarna där uppe på norra delen av ön? Hoppas att förödelsen inte blev så stor.
    Ha det gott!/Laila

  3. Pingback: månadsbilder november. | livetemellan

  4. Hej Birgit! Min ovana trogen är jag försenad. Men här kommer de:
    http://livetemellan.wordpress.com/2012/11/04/manadsbilder-november/

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

