Månadsbilder december 2012

Sista månadsbilderna för i år, och äntligen har vintern kommit! Efter en ovanligt mild november – 10 plusgrader i mitten av november! – smällde det plötsligt till och blev riktigt kallt. Nu i helgen har vi haft mellan 5 och 9 minusgrader även dagtid!

20121202-211008.jpg

20121202-211023.jpg

Frostigt och bart bland buskarna…

20121202-211126.jpg

Över de vintergröna lagerhägg och rhododendron svävar trollsländan.

Det här blir sista delen av min utmaning med månadsbilder, jag fortsätter kanske att ta bilder på samma motiv varje månad men inte som en utmaning.

Om du har månadsbild på din bligg, kommentera så fyller jag på i listan efterhand!

Vi har också månadsbilder:
Vilt og vakkert

5 responses to “Månadsbilder december 2012

  1. Hej där🙂 Ser att ni också har frost, men kanske får vi snart snö, då får ni ta fram åkdon och åka pulka! Promenerade förbi vår pulkabacke idag, och undrar vem jag skall åka pulka med i år😉
    Ha det så bra, kram ♥

  2. Vi har också fått snö i Skåne och i natt var det 7 minus!/Lila-Christina

  3. Hoppar av, blev aldrig av att jag tog bild i oktober och november… kanske tar en bild för egen skull men är på kurs denna veckan och måste jobba lite vanligt på kvällstid så orken finns inte riktigt..

    Här var det minus 16 imorse.. brrr… Dock oerhört vackert ute nu när minsta lilla gren på träden är markerad av miljarder små iskristaller.. är det såhär i helgen ska jag ge mig ut med kameran och ta bilder så kanske jag får till en månadsbild då isf🙂

  4. Hej Birgit! Vi håller på och flyttar – större lägenhet äntligen!! Så det blev inget med månadsbilden den här gången. Kör du igen nästa år har jag en bättre plan än jag hade i år. Kram

  5. …og jeg nåede så ikke rigtig de der månedsbilleder…😦

    Vil lige ønske dig en glædelig jul.

    Knus

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

