Vårkruka

Häromdagen träffades några av medlemmarna i Svenska Örtasällskapet här i Göteborg i en mysig butik, Floramor & Krukatös på Kaserntorget. När jag gick in genom porten var det som att komma in i en annan värld! Vacker musik, en jättemysig innergård och överallt växter, vackra krukor och härliga detaljer.

20130405-185120.jpg

20130405-185134.jpg

Vi fikade, pratade om växter och planterade varsin vårkruka. Jag valde vita penseer, vårviol och mörkbladig triangeloxalis. Efter tips från Jette som har butiken med sin dotter (därav namnet) valde jag tre olika material för att täcka jorden. Pricken över i blev videkvisten och det rostiga lövet. Jag bara älskar rost i trädgården! S gillar det inte men jag smyger in det där jag kan…😉

20130405-185549.jpg

20130405-185603.jpg

Jag kan varmt rekommendera ett besök i denna fantastiska butik! Tack Jette för en supertrevlig kväll!

5 responses to “Vårkruka

  1. Vad fint! Penseer fick jag av svärmor härom dagen men då vi har en hel ÄTT av rådjurssläkte här i krokarna så ryker penseerna direkt så jag är i valet o kvalet om jag vågar plantera ut dem. Blev av med ALL krokus på framsidan härom dagen. På baksidan är det ff vackert och lila i rabatterna men jag befarar att de försvinner de också..

  2. Det är en supermysig butik, har varit där några gånger och det blir flera besök… härlig kruka du har gjort.
    Kram Birgitta

  3. Puh – er egentlig lidt glad for at den butik ligger så langt væk – den er jo ikke gratis at besøge… haha🙂

  4. Vilken fin kruka det blir! Floramor och krukatös är en av mina favoritbutiker i Göteborg.🙂 Kram!

  5. Åh, vad fint du gjort! Riktigt vårfint🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

